حوزه علمیه فاطمیه الیگودرز
نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما




فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




اجتماعی فرهنگی مذهبی سیاسی اعتقادی




جستجو







احادیث


حدیث موضوعی



آشنایی با سوره های قرآن


سوره قرآن



نسیم رحمت الهی در همه جا جاری و ساری است





زیارت عاشورا


زیارت عاشورا



نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما



وصیت نامه شهیدان


مهدویت امام زمان (عج)



خبرنامه





اخبار علمی





آمار


  • امروز: 8
  • دیروز: 8
  • 7 روز قبل: 204
  • 1 ماه قبل: 698
  • کل بازدیدها: 67892



  • ساعات عمر در حال گذر است


    ساعت فلش مذهبی



    پخش زنده حرم


    پخش زنده حرم



    مهدویت


    مهدویت امام زمان (عج)




    مراجع تقلید


















    دريافت کد
 لوگوي سايت مراجع معظم تقليد











     
      اربعین حسینی ...

    به مناسبت اربعین حسینی ،واحد علمی تربیتی فاطمیه (سلام الله علیها) شهرستان الیگودرز مراسمی با محتوای نماز جماعت، دعای اربعین، مداحی و نذری روز سه شنبه با حضور تمامی طلاب، کادر و اساتید برگزار نمودند.

    همچنین در این مناسبت بزرگ، هیئت فاطمیون حوزه ی علمیه ی فاطمیه (سلام الله علیها) باحضور یکی از اعضای هیئت امنا افتتاح شد.

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, فرهنگی
    [شنبه 1394-09-14] [ 09:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      روایتگری حماسه عاشورا ...

    مدرسه علمیه فاطمیه (سلام الله علیها) در نظر دارد کلاس روایتگری عاشورا را برای طلاب برگزار کند؛ دوشنبه1394/8/18 قسمت اول این روایتگری آغاز شد.این کلاس توسط سرکار خانم مظلوم که دوره ی روایتگری را در قم گذرانده اند برگزلر شد.

    بعداز برگزاری کلاس سخنرانی حجت الاسلام  انصاریان و کلیپی در مورد حجاب پخش شد.

    موضوعات: فرهنگی
    [سه شنبه 1394-08-19] [ 11:19:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اعزام جمعی از طلاب به اردوی راهیان نور ...

            

    جمعی از طلاب حوزه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) در تاریخ 1394/08/10 راهی سرزمین نور شدند.

    موضوعات: فرهنگی
    [سه شنبه 1394-08-12] [ 12:00:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      فضیلت زیارت عاشورا ...

    در بیان فضیلت زیارت عاشورا  روایات بسیاری است که در اینجا به یکی از آنها اشاره می کنیم؛

    شيخ طوسى در كتاب مصباح المجتهد از محمد بن اسماعيل بن يزبع و او از “صالح بن عقبه” و او از پدرش و او از امام باقر(عليه‎السلام) روايت مي‎كند كه فرمود: هر كس حسين بن على (عليهماالسلام) را در روزعاشورا - دهم محرم - زيارت كند و نزد قبر آن حضرت گريان شود روز قيامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرين(عليهم‎السلام) بوده باشد.

    راوى مي‎گويد: عرض كردم فدايت شوم براى كسى كه در شهر يا كشور ديگريست و نمى‎تواند در آن روز خود را به قبر آن حضرت برساند چه ثوابى خواهد بود؟

    حضرت فرمودند: اگر چنين باشد به صحرا يا بالاى بام خانه خود رود و با اشاره به سوى قبر آن حضرت، سلام داده و بر لعن قاتلان آن حضرت جديت كند، و بعد دو ركعت نماز بخواند و اين كار را هنگام برآمدن روز قبل از ظهر انجام دهد، آنگاه هم خودش در مصيبت آن حضرت گريه كند و هم اگر ترسى نداشته باشد امر كند تا خانواده او نيز بر آن حضرت گريه كنند و در خانه‎اش مجلس ‍ مصيبتى برپا كرده و مصيبت حضرت سيدالشهداء را به يكديگر تعزيت گويند. من ضامن مي‎شوم كسى كه اين عمل را انجام دهد خداوند تمام آن ثواب‎ها را به او عنايت فرمايد.

    امام باقر(عليه‎السلام) فرمود: هر كس حسين بن على(عليهماالسلام) را در روز عاشورا زيارت كند و نزد قبر آن حضرت گريان شود؛ روز قيامت خداوند را با ثواب دو هزار حج و دو هزار عمره و دو هزار جهاد ملاقات كند، آن هم ثواب حج و عمره و جهادى كه در خدمت رسول اكرم و ائمه طاهرين(عليهم‎السلام) بوده باشد.

    راوى عرض كرد چگونه يكديگر را تعزيت بگوييم؟ فرمود بگوييد:

    اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين عليه‎السلام و جعلنا و اياكم من الطالبين تباره مع وليه الامام المهدى من آل محمد عليهم‎السلام؛ يعنى خداوند اجر ما را به سوگوارى بر حسين(عليه‎السلام) بيفزايد و ما و شما را از خونخواهان او همراه با ولى خود امام مهدى آل محمد(عليهم‎السلام) قرار دهد.

    آنگاه حضرت فرمودند: اگر مي‎توانى آن روز از خانه بيرون مرو كه روز نحسى است و حاجت مؤمن برآورده نمى‎شود و اگر هم برآورده شود ميمون و مبارك نخواهد بود.

     

    موضوعات: اخلاقی
    [پنجشنبه 1394-08-07] [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری جلسه با موضوع تربیت فرزند با حضور حاج آقا وافی ...

    در این جلسه  ضمن بیان چگونگی برخورد با فرزند؛انواع تربیت نیز بیان شد.

    حجت الاسلام وافی  چهار نوع روش تربیت را بیان کردند.

    1-روش زوری؛ که آن را به فنری تشبیه کردند که تا وقتی در دست شماست  قابل کنترل است وقتی از دست خارج شد ، می پرد.

     2-روش داغی؛  آن را به محیط بسیار گرمی از لحاظ تربیت تشبیه کردند  که فرزند تا هنگامی که در آن محیط  قرار دارد خوب است وقتی به محیط سردی(محیطی که اصول اخلاقی و اعتقادی در آن رعایت نمی شود) رفت ،تغییر رفتار می دهد.

    3-روش آموزش محور، بیان بیش از حد  مسائل دینی فرد را بی رغبت می کند، و ظرفیت او از شنیدن مسائل مذهبی پر می شود.

    4-روش واکسینه کردن(روش خود کنترلی)؛

    حجت الاسلام  وافی ضمن رد کردن سه روش اول؛ بهترین روش تربیت را، تربیت خود کنترلی بیان کردند.که مورد تایید اسلام است.وی افزودند  فرزندان نباید تحت فشار قرار گیرند چراکه تا وقتی آنها در اختیار و نظر شما هستند ،خوبند.آنگاه که به محیط دیگری می روند  به بسیاری از قوانینی که برای او قرار داده شده بود بی توجه می شوند.و این نتیجه ی تربیت نادرست است. 

    موضوعات: اخبار مدرسه, فرهنگی
    [چهارشنبه 1394-08-06] [ 11:46:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آشنایی به سوره های قرآن و ثواب قرائت آنها ...

    برخی از انسان ها تصوّر می کنند که خواندن عربی قرآن هیچ گونه سودی ندارد، در صورتی که از این نکته غافل اند که آیات قرآن مطابق آیات و روایات دارای نور اند .  چنانکه در داستان کربلایی کاظم بیان شده است که ایشان فردی بیسواد بودند  و از سواد بهره ای نداشتند ولی عاشق قرآن و عمل کردن به دستورات آن بودند، و همیشه صفحات قرآن را باز می کرد ند و به آنها نگاه می کرد ند چون معتقد بود نگاه به آیات ثواب دارد هرچند که نتواند بخواند.وقتی ایشان به خواست خداوند متعال حافظ قرآن می شوند، وی را به نزد یکی از علماء آن روزگار یعنی آیت الله بروجردی می برند. وقتی این عالم بزرگوار کربلایی را می بیند در جلوی روی او دو حرف «واو» قرار می دهند و می پرسند کدامیک از این دو «واو» از قرآن است. کربلایی به یکی از آنها اشاره می کند و می گوید این «واو» نور دارد و به چشمانم نور می دهد این از قرآن است.  آیت الله بروجردی به خاطر امتحان کربلایی که به معجزه الهی حافظ قرآن شده بود،این دو «واو»  را که یکی از قرآن انتخاب شده بود و دیگری از مفاتیح را انتخاب نمود  و چندین سؤال دیگر از قرآن پرسیدند و متوجه شد ند خداوند به این فرد تفضل نموده و ایشان را با این کلام آسمانی معجزه ای برای مردم قرار داده  اند. باشد که ما نیز از عاشقان قرآن و عمل کنندگان به آن باشیم

    امام صادق(علیه السّلام) فرمودند:

    «هر کس در هر شب جمعه سورة واقعه را تلاوت کند خداوند وی را دوست بدارد، و نیز دوستی او را در دل همگی مردمان اندازد، و در مدت عمرش در این دنیا بدبختی و تنگدستی و ناداری نبیند، و آسیبی از آسیب های دنیا بدو نرسد، و از همدمان و یا طرفداران امیرالمؤمنین (علیه السّلام) باشد، و این سوره خصوصیّتی نسبت به امیرالمؤمنین دارد که دیگران با وی در آن شریک نیستند.» (ثواب الاعمال، ص105).

    موضوعات: فرهنگی
    [یکشنبه 1393-09-16] [ 11:33:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      جشن غدیر خم و برگزاری مراسم ...

    در در ابتدای دهه ولایت و به مناسبت این عید مبارک در مدرسه علمیه فاطمیه(س) جشنی در مورخ 20/7/93 روز یک شنبه ج با مولودی خوانی سرکار خانم سرلک و حضور طلاب برگزار گردید

    موضوعات: فرهنگی
    [دوشنبه 1393-08-19] [ 11:19:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ریحان و جوش های پوستی ...


    این دستور برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، بسیار مفید است. ریحان به عنوان یک ضد عفونی کنندۀ قوی، باکتری های آکنه را از بین می برد و گردش خون را در زیر پوست بهبود می بخشد.
    مواد لازم:
    برگ ریحان خشک شده : سه قاشق غذا خوری
    آب جوش : یک فنجان
    برگ ریحان های خشک شده را خرد کنید و آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید. هنگامی که مخلوط سرد شد، آن را صاف کرده و داخل یک اسپری کوچک بریزید. دم کردۀ ریحان را روی پوستتان اسپری کنید و با استفاده از یک توپ پنبه ای آن را به تمام قسمت های پوستتان پخش کنید.

    موضوعات: فرهنگی
    [شنبه 1393-07-12] [ 12:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      ریحان و جوش های پوستی ...


    این دستور برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، بسیار مفید است. ریحان به عنوان یک ضد عفونی کنندۀ قوی، باکتری های آکنه را از بین می برد و گردش خون را در زیر پوست بهبود می بخشد.
    مواد لازم:
    برگ ریحان خشک شده : سه قاشق غذا خوری
    آب جوش : یک فنجان
    برگ ریحان های خشک شده را خرد کنید و آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید. هنگامی که مخلوط سرد شد، آن را صاف کرده و داخل یک اسپری کوچک بریزید. دم کردۀ ریحان را روی پوستتان اسپری کنید و با استفاده از یک توپ پنبه ای آن را به تمام قسمت های پوستتان پخش کنید.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      رمز و راز موفقیت در کار و زندگی ...


    متخصص باشید
    مراقبت از خانواده نیاز به درآمد دارد و درآمد بالاتر زحمت بیشتری می طلبد اما این به آن معنا نیست که شما زمان بیشتری کار کنید تا پول بیشتری درآورید. گاه کسانی که پول بیشتری در می آورند ساعات کمتر اما با کیفیت تر کار می کنند. در واقع آنان متخصصانی هستند که هر کسی نمی تواند جایگزین شان شود. این متخصصان به ازای هر ساعت کاری خود مبلغ بیشتری دریافت می کنند. پس اگر به عنوان یک نیروی غیر کارآمد و فاقد تخصص استخدام شده اید، سعی کنید هرچه سریع تر خود را از این وضع خلاص کنید. اگر می خواهید از محدودیتی که اکنون دچارش شده اید خلاص شوید و درهای موفقیت روی شما گشوده شود و همه پذیرای شما باشند باید در مرتبه نخست، تخصص خود را افزایش دهید تا نیاز اداره به شما بیشتر شود. متخصصان بازار کار و کار آفرینی معتقدند افزایش توانمندی های فردی می تواند شما را به شخص با ارزش تری تبدیل کند و توانایی هایتان را به طرز مؤثر تری عرضه کند و شما را در حرفه خود با سرعت بیشتری به موفقیت برساند. مدیر یک شرکت خصوصی می کوید: این روزها همه چیز گران شده است و کارمندان ما که نان آور خانواده هستند توقع دارند حقوقشان افزایش یابد، اما اگر همه چیز گران است کارفرما نیز مشکل دارد. ما ناچاریم کسانی را از اداره خود حذف و سیستم را کوچکتر کنیم. وی که کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، می گوید: همیشه تعدیل ها از کسانی شروع می شود که تخصص کمتری دارد و کم سابقه تر و کم تجربه ترند و افراد بیشتری می توانند کاری مشابه آنان انجام دهند. بنابر این اگر کارمندی با استعداد و توانمندی خاصی باشد قطعاً از تعدیل ها در امان می ماند.ما معمولاً حاضریم به این افراد پول بیشتری بدهیم و در عوض کارهای فنی تری به آنان بسپاریم. می بینید که حتی کارفرما هم چنین کارمندانی را از دست نمیدهد و وقتی عرصه به کارمندان فاقد تخصص تنگ می شود کارمندان متخصص فرصت بیشتری می یابند. تخصص عبارت است از توانایی شما در به کار بستن استعدادتان آن هم در قسمتی که برای شرکت شما یا مخاطبانتان حیاتی و ارزشمند است.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:16:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت