حوزه علمیه فاطمیه الیگودرز
نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما




اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




اجتماعی فرهنگی مذهبی سیاسی اعتقادی




جستجو







احادیث


حدیث موضوعی



آشنایی با سوره های قرآن


سوره قرآن



نسیم رحمت الهی در همه جا جاری و ساری است





زیارت عاشورا


زیارت عاشورا



نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما



وصیت نامه شهیدان


مهدویت امام زمان (عج)



خبرنامه





اخبار علمی





آمار


  • امروز: 30
  • دیروز: 13
  • 7 روز قبل: 45
  • 1 ماه قبل: 710
  • کل بازدیدها: 67905



  • ساعات عمر در حال گذر است


    ساعت فلش مذهبی



    پخش زنده حرم


    پخش زنده حرم



    مهدویت


    مهدویت امام زمان (عج)




    مراجع تقلید


















    دريافت کد
 لوگوي سايت مراجع معظم تقليد











     
      پاستای میگوی تند و اتشین ...


    ارزش غذایی:                                     مواد اولیه:
    کالری:  363                                    میگو:250 گرم     
    چربی:9 گرم                                    فتوچینی:220 گرم
    کلسترول:97میلی گرم                         روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
    چربی اشباع شده:1 گرم                       فلفل تند:1 تا2 عدد ریز شده     
    کربوهیدرات:48 گرم                         سیر: دو حبه رنده شده
    پروتئین:21 گرم                              نمک: نصف قاشق چایخوری
    سدیم:396 میلی گرم                         فلفل سیاه:یک چهارم قاشق چایخوری
    فیبر:3 گرم                                   گوجه فرنگی:دو پیمانه گیلاسی،از وسط دونیم شده
    پنیر پارمسان:به مقدار لازم  

    طرز تهیه:
    میگوها را بشویید و خشک کنید. در یک قابلمه بزرگ فتوچینی ها را بپزید و آبکش کنید. آن ها را گرم نگه دارید. درون تابه روغن زیتون بریزید. فلفل های تند ، سیر ، نمک، و فلفل سیاه را اضافه کنید و حدود سه دقیقه آن ها را بپزید. در آخر گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را به فتوچینی اضافه کنید . خوب هم بزنید تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. در صورت تمایل روی آن پودر پنیر بپاشید و سرو کنید.

    موضوعات: آشپزی
    [یکشنبه 1393-02-21] [ 01:51:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      سالاد سبز نودل ...


    مواد لازم برای چهار نفر:
    نودالیت سبزی ها  ……………… دو بسته                                                       فلفل دلمه ای متوسط  ………….. دو عدد                                                         زیتون بدون هسته  ……………. 100 گرم                                                       تن ماهی  …………………….. یک عدد                                                        پیازچه    …………………….. چهار عدد                                                      روغن زیتون …………………. به میزان لازم                                                آبلیمو    ………………………. به میزان لازم                                                 
    طرز تهیه:
    ابتدا نودالیت را طبق دستور روی بسته بندی آن درست کرده و آبکش می کنیم تا سرد شود. فلفل دلمه ای، پیازچه و زیتون را نیز ریز کرده و در ظرف می ریزیم، سپس نودالیت را به آن اضافه می کنیم. روغن تن ماهی را جدا کرده و داخل سالاد می ریزیم. روغن زیتون و آبلیمو را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

    موضوعات: آشپزی
    [سه شنبه 1392-12-27] [ 10:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      هنر آشپزی ...


    لازانیای کدو
    مواد لازم برای 4 نفر:
    *کدوی سبز متوسط یا حلوایی ……………………………………………… دوعدد                                   *روغن زیتون ……………………………………………………………… 4 قاشق چایخوری       *پیاز بزرگ ……………………………………………………………….. دو عدد                    *هویج بزرگ ……………………………………………………………… دو عدد                    *سیر ………………………………………………………………………. 4 حبه                     *سس گوجه فرنگی و سیر …………………………………………………. دو پیمانه                  *ریحان تازه ریز شده ……………………………………………………… یک قاشق غذاخوری     *پودر فلفل ………………………………………………………………… 8/1 قاشق چایخوری     *پنیر پارمسان …………………………………………………………….. 5/1 پیمانه                 *پنیر موزارلا( رنده شده) …………………………………………………. 5/1 پیمانه                 *لازانیا ……………………………………………………………………. 9 ورقه                    *گردوی خورد شده ……………………………………………………….. به میزان دلخواه
    طرز تهیه:
    به دیواره های مستطیلی پیرکس روغن بمالید و کنار بگذارید.کدوها را با ضخامت کمتر از یک سانتی متر ورقه ورقه کنید. آن ها را روی سینی فر بچینید. با قلم مو یک قاشق روغن زیتون را روی آن ها بمالید و به مدت 5 دقیقه آن ها را حرارت دهید تا کدوها سرخ شوند. این کار را در تابه نیز می توانید انجام دهید. کدوها را کنار بگذارید تا سرد شوند. فر را روشن و روی 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید.
    طرز تهیه سس:
    در غذاساز، پیاز، هویج و سیر را با هم مخلوط کنید تا زمانی که همۀ آن ها به خوبی ریز شوند. در یک قابلمه بزرگ، سه قاشق چایخوری روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. مخلوط پیاز را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه آن ها را بپزید تا برشته شوند. سس مارینا ( سس گوجه فرنگی و سیر)، ریحان و فلفل را اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی حرارت کم جوش بخورد. باید آن را به طور مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. در یک کاسه کوچک،پنیر موزارلا و پارمسان را باهم مخلوط کنید. برای سرهم کردن لازانیا، یک ردیف لازانیای خام یا نیمه آماده بچینید. یک سوم سس را روی آن بریزید. سه قاشق غذا خوری گردو بریزید. یک ردیف ورقه های کدو را بچینید و روی ان مخلوط پنیر را بریزید.همین مراحل را تکرار کنید تا لایه های لازانیا پر شوند. روی پیرکس را با فویل بپوشانید. به مدت 20 دقیقه آن را در فر بپزید. فویل را بردارید و باقی ماندۀ پنیر را روی ان بریزید. 20 دقیقه دیگر بپزید. پیش از سرو 15 دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.


    موضوعات: آشپزی
    [شنبه 1392-12-17] [ 08:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      امروز چی بپزیم؟ ...

    ته چین بادمجان:

    مواد لازم:(برای پنج نفر):فیله مرغ درسته یا خرد شده4عدد،زرده تخم مرغ4عدد،بادنجان حلقه و سرخ شده 2عدد،ماست150گرم،کره و روغن150گرم،قارچ ورقه شده 400گرم،خلال پسته دو قاشق غذا خوری،زعفران به میزان لازم.

    طرز تهیه:ابتدا فیله را داخل مقداری روغن تفت می دهیم بعد قارچ را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کمی نرم شود .زعفران را داخل ماست می ریزیم .زرده ها را هم داخل ماست می ریزیم و هم زده .ماست و برنج را با هم مخلوط می کنیم .کف قابلمه نسوز کمی روغن می ریزیم وقتی داغ شد ابتداکمی برنج بعد فیله ها و سپس قارچ و بادنجان سرخ شده را روی برنج قرار می دهیم .خلال پسته و زرشک را روی مواد می ریزیم و سپس بقیه برنج را روی این مواد می ریزیم و با قاشق آن را صاف کرده و می فشاریم درب ظرف را گذاشته و روی شعله متوسط به مدت 35الی45 دقیقه ته چین را طبخ می کنیم.http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/34236.jpg

    موضوعات: اخبار مدرسه, آشپزی
    [یکشنبه 1391-11-08] [ 11:11:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت