حوزه علمیه فاطمیه الیگودرز
نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما




شهریور 1393
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




اجتماعی فرهنگی مذهبی سیاسی اعتقادی




جستجو







احادیث


حدیث موضوعی



آشنایی با سوره های قرآن


سوره قرآن



نسیم رحمت الهی در همه جا جاری و ساری است





زیارت عاشورا


زیارت عاشورا



نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما



وصیت نامه شهیدان


مهدویت امام زمان (عج)



خبرنامه





اخبار علمی





آمار


  • امروز: 2
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 11
  • 1 ماه قبل: 111
  • کل بازدیدها: 67209



  • ساعات عمر در حال گذر است


    ساعت فلش مذهبی



    پخش زنده حرم


    پخش زنده حرم



    مهدویت


    مهدویت امام زمان (عج)




    مراجع تقلید


















    دريافت کد
 لوگوي سايت مراجع معظم تقليد











     
      به عهدتان وفا کنید: ...


    فرقی نمی کند که رابطه شما خانوادگی باشد یا دوستانه، به هر حال برای حفظ هر رابطه ای وفاداری مهمترین رکن است. همۀ ما گاهی اوقات دچار اشتباهاتی می شویم و ممکن است مقصر به نظر برسیم شاید مشکلاتی پیش رویمان قرار گیرد و رفتاری از خودمان بروز دهیم که هیچ وقت نشان نداده بودیم اما باید بدانیم که وقتی دوستانی را در کنارمان داریم و به آن ها علاقه مندیم، حتی در بدترین لحظات زندگی هم باید به طور شایسته ای از آن ها ممنون باشیم و وفاداری خودمان را به اثبات برسانیم. وفاداری چیزی است که باید بخاطر آن از دیگران واقعاً ممنون باشیم و ارزش واقعی اش را درک کنیم. البته گاهی اوقات موانع و مشکلاتی پیش می آید که آدم ها به هر دلیلی نمی توانند به قول هایشان عمل کنند اما زمانی که یک دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده به طور مدام چنین بدقولی هایی را تکرار می کند دیگر نمی توانید به حرف های او اعتماد کنید و این موضوع زنگ خطری است که نشان می دهد باید روابط تان را با او محدود کنید.

    موضوعات: فرهنگی
    [یکشنبه 1393-06-30] [ 12:02:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا واقعا می دانید چه چیزی با ارزش است؟ ...


    یکی از بزرگترین چالش هایی که ما در زندگی با آن رو به رو هستیم تا از بهترین زندگی مان لذت ببریم ، علاقۀ ما به زندگی خودخواهانه و با خود بینی است؛ زیرا معتقدیم خداوند بهترین ها را برای ما می خواهد و چون او می خواهد که ما در ناز و نعمت زندگی کنیم، خیلی ساده در مسیری قرار می گیریم که ما را به سمت خودخواهی می برد. وقتی شما به شیوه ای زندگی می کنید که بیشتر ببخشید تا دریافت نمایید، بیش از همیشه در لذت و شادی زندگی خواهید کرد. خداوند بخشنده است و ما را هم موجودی بخشنده خلق کرده است. قوانین روحی زمانی است که ما به درد و دل دیگران هم برسیم. خداوند هم اطمینان داده که همۀ نیازهای ماهم تأمین می شوند. اگر می خواهید رؤیاهایتان عملی شوند، کمک کنید تا رؤیاهای دیگران تحقق یابد. اگر ناامید و افسرده هستید، از ذهنتان بیرون آیید و به کمک دوستی بروید که به وجود شما نیاز دارد. دانه ها را برای رسیدن به فصل درو و چیدن محصول بکارید. شاید احساس کنید چیزی برای بخشیدن ندارید. مطمئن باشید که می توانید! می توانید لبخند بزنید و در آغوش بگیرید. می توانید کار معنا داری انجام دهید و یا حرف معنا داری بزنید و بدین طریق به آن ها کمک کنید. می توانید کسی که در بیمارستان است را ملاقات کرده و یا برای کسی که در جایی حبس است غذایی بپزید، حتی می توانید نامه ای سرشار از انرژی و احساس و انگیزه بنویسید. دوست شما نیازمند چیزی است که شما می توانید با او تقسیم کنید. خداوند ما را آزاد آفریده، اما نمی توانیم به تنهایی عمل کنیم، ما به یکدیگر نیازمندیم.
    « به شیوه ای زندگی کنید که بگویید : امروز به چه کسی خیر برسانم؟ »

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:01:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا می توانید در مقابل دشمنی ،دوستی کنید؟ ...

    آیا می توانید در مقابل دشمنی، دوستی کنید؟
    شما با افرادی که نعمت و لطف و رحمت خداوند، زندگی تان را تحت تأثیر قرار می دهند چگونه رفتار می کنید؟ شما با افرادی رو به رو هستید که اشتباهات بزرگی را در زندگی تان بروز داده اند. ممکن است احساس کنید زندگی شما توسط برخی افراد دزدیده شده، اما اگر آن ها را ببخشید، می توانید دشمنی را با دوستی پاسخ دهید.اگر این عمل را انجام دهید، خداوند هم نعمت و رحمت خودش را ارزانی تان می نماید. او به شما افتخار می کند، به شما پاداش می دهد و تمام این خطاها را به بهترین شکل می پوشاند.
    « هدف ما از نشان دادن مهربانی، یافتن چیزهای خوب در زندگی است.»
    ما باید سازنده و جریان ساز باشیم. ما باید مهربانی و بخشش خداوند را به گونه ای نشان دهیم. حتی اگر دیگران با ما سر ناسازگاری و نامهربانی داشتند، در مقابل خوبی و مهربانی را به آن ها نثار کنیم. تنها پاسخی که آن ها دارند شاید عصبانیت و خشم باشد. جاده های سربالایی را ادامه دهید، ممهربان و مؤدب باشید. در عشق قدم بگذارید، رفتار خوب داشته و خوب سخن بگویید. خداوند آن چه را که انجام می دهید، می بیند. او حامی و پشتیبان شماست. اگر کارهای خوب را صحیح و درست انجام دهید، از آن جایی که هستید جلوتر می روید؛ اگر می بایست آتش را با آتش پاسخ می دادید، دیگر نیازی با جنگیدن با آتش نیست.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:00:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا مردها نسبت به زن ها اهمیت کمتری به عشق و روابط می دهند؟ ...


    مردها هویت خود را بیشتر از ناحیه شغل و موفقیت هایشان تعریف می کنند، در حالی که زن ها هویت شان را صرفاً بر اساس روابط خود بیان می کنند. برای مردها موفقیت از هر مورد دیگری مهم تر است زیرا بقای جسمانی و فیزیکی خانواده را تضمین می کند. زن ها نیز بقای خود را در گرو حفظ روابط احساسی و نیز بچه های خود می بینند که چنان چه مردی نسبت به شغل و توانایی های حرفه ای خود احساس خوبی نداشته باشد به سختی می تواند توجه خود را به روابط عشقی و احساسی اش معطوف کند. موضوع این نیست که دوست تان ندارد یا به شما عشق نمی ورزد یا این که به شما احتیاج ندارد، حتی موضوع این نیست که شغلش را بیش از شما دوست دارد. مطلب تنها این است که شغلش تأثیر درگیرانه تری بر احساس رشد شخصی و اعتماد به نفس او دارد تا رابطه اش با شما.
    نکته مهم: در مردها نیمکره راست فعال تر است ولی زن ها از هر دو نیمکره همزمان استفاده می کنند در نتیجه مردها به سختی می توانند از تعقل و عقلانیت به یک باره به سمت احساسات و عواطف تغییر موضع دهند.
    راه حل چیست؟
    1.به خاطر داشته باشید مردها از این که بفهمند شما آن ها را درک می کنید، خیلی خوشحال می شوند. برعکس از این که از آن ها انتقاد کنید، متنفر هستند. ممکن است همسر یا نامزدتان این موضوع را تأیید کند که در مقایسه با شما به عشق و روابط علاقۀ کمتری نشان می دهد اما دلیل آن را نداند. 2.با نامزد یا همسرتان دربارۀ روش های دیگر افزایش احساس عزت نفس و ارزشمند بودن گفت وگو کنید. به عقیده من به منظور داشتن روابط و زندگی سالم تر، مردها باید الویت های خود را بازبینی کنند و این الویت ها را نه بر اساس پیشرفت های مادی و اقتصادی، بلکه کمی نیز بر اساس موفقیت های روحی، احساسی و عاطفی نیز گذارند. 3.می توانید کمک کنید تا استرس کمتری داشته باشد و با صحبت کردن دربارۀ راه هایی که در انتقال او از محیط کاری به کانون گرم خانواده می تواند کمک کند، حامی او باشید. مثلاً روش هایی بیابید تا نامزد یا همسرتان بتواند بوسیلۀ آن تنش های کاری و شغلی اش را در پایان روز کاهش دهد مثلاً با ورزش کردن، قدم زدن، دراز کشیدن و… همچنین بهتر است به محض ورود همسرتان با مسائل و مشکلات احساسی و عاطفی تان به او هجوم نبرید. به او وقت بدهید تا آرام بگیرد.

    موضوعات: آموزشی
     [ 11:59:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا اشک و ناله هم اثر مثبتی دارد؟ ...


    تا به حال از خود پرسیده اید که در اوج شادی خاطر و انبساط روح مثلاً هنگامی که خبر یکی از موفقیت های شما به گوش تان می رسد یا زمانی که عزیزی سال ها از شما دور بوده و او را یکباره ملاقات می کنید و آن قدر فرح و خوشحالی و سرور همه روح تان را فرا می گیرد که تک تک سلول ها قصد دارند از فرط شادی از کالبد تن شما بیرون آیند ، اولین عکس العمل فیزیولوژیکی بدن شما به این حالت فراموش نشدنی چیست؟ قطعاً پاسخ شما فقط و فقط قطره های اشکی است که چون باران بر گونه های شما سرازیر می شود و نه تنها شما هیچ احساس ناخوشایند و بدی در وجود خود احساس نمی کنید بلکه در بدن خود حالت اوج پرواز و انبساط دارید. حال کمی فراتر می رویم. همه می دانیم که از لوازم مناجات و دردودل با معشوق، تضرع و زاری است ( ادعو ربکم تضرعاً و خفیه : خدایتان را با تضرع و در تنهایی بخوانید). آیا هنگامی که در گوشه ای به تنهایی با خدا به مناجات می نشینیم و صدایش می زنیم و دلمان با اشک هایی که از گونه هایمان جاری می شود و موجب زلالی چشمۀ روح آلودۀ ما می شود و به سوی او پرواز می کند و گویی خودمان را دیگر نمی بینیم و فقط او هست و یک دنیا نیاز ما در مقام بنده به صاحبش، در این هنگام حالتی که به ما دست می دهد قابل وصف است؟ نه. حال چرا در کنار تأثیرهای مثبت خنده و شادی بر روح که بارها از آن سخن راندیم اینک، سخن از انرژی مثبت اشک و آه کردیم؟ قطعاً از این دیدگاه ژرف، هیچ منافاتی بین این دو مقوله نیست و هر دو موجب فرح و پرواز روح اند. چرا که این اشک، اشک ذلت و ناتوانی و ترس ما در برابر یک مخلوق دیگر نیست، بلکه تمام این اشک ها اشک اوج و پرواز است.

    موضوعات: اخلاقی
     [ 11:57:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      این 7قول را به کودکتان ندهید: ...


    1 - قول میدم درد نداشته باشه : باید بدانید که درد یک امر درونی است، پس وقتی بانداژ شما را برمی دارند شاید برای شما زیاد مهم نباشد، ولی فرزندتان حس دیگری دارد.پس بجای آن که قول بدهید که اصلاً درد ندارد، بگویید که ممکن است کمی درد داشته باشد ولی خیلی زود تمام می شود.
    2 - قول میدم قبل از این که خوابت ببره بیام خونه : در مورد موقعیت ها و شرایطی که خارج از کنترل شما هستند - مانند ترافیک و جلسات دقیقه نودی - مراقب باشید. بجای آن بگویید :« قول میدم تمام تلاشمو بکنم تا قبل از این که بخوابی خونه باشم.»
    3 - قول میدم هفته دیگه ببرمت پارک با دوستات بازی کنی، ولی امروز نه. بچه ها همیشه جزئیات را به یاد دارند. اگر بگویید هفته دیگر، یادشان می ماند. سعی کنید گزینه واقع گرایانه تری بدهید: « بذار با مامان دوستت حرف بزنم و قرار بذاریم بریم پارک.»
    4 - قول میدم اگه اتاقتو مرتب کنی ببرمت بیرون برات بستنی بخرم : رشوه دادن به فرزندان به او خود کفایی را یاد نمی دهد. قول دادن و رشوه دادن را فراموش کنید و در عوض به او کمک کنید عواقب موضوع را درک کند. مثلاً چنین چیزی بگویید: « اسباب بازی هاتو جمع کن تا کسی روشون نیفته خراب بشن.
    5 - قول میدم اگه تکالیفتو انجام بدی، باهوش ترین بچۀ کلاس بشی : به او کمک کنید تا ارزش یادگیری را متوجه شود، نه این که تمرکز او را به سمت بهترین بودن جلب کنید.بهتر است بگویید: انجام دادن تکلیف شب باعث میشه که رشد کنی و چیزای زیادی یاد بگیری.
    6 - قول میدم که فردا روز بهتری باشه : والدین می خواهندهمه چیز را برای فرزندانشان بهتر کنند، ولی؛ گاهی آن چه بچه ها بیش از همه به آن نیاز دارند این است که احساسات شان درک و پذیرفته شود. جمله بهتر آن است که : به نظر میرسه امروز روز سختی برات بوده.
    7 - قول میدم که دفعۀ دیگه برای تولدت بریم مسافرت : فرزندتان ئناامیدانه چیز خاص و ویژه ای از شما می خواهد و شما ناامیدانه می خواهید آن را به او بدهید، ولی چیزهای بزرگ و گرانی مانند سفر نیاز به پول و برنامه ریزی دارد. فرزندتان را در برنامه ریزی ها دخالت دهید تا بهتر وسعت آن را درک کند. مثلاً بگویید: منم فکر می کنم تو این مسافرت خیلی بهمون خوش بگذره پس بذار براش پول پس انداز کنیم.

    موضوعات: آموزشی
     [ 11:46:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      این 7قول را به کودکتان ندهید: ...


    1 - قول میدم درد نداشته باشه : باید بدانید که درد یک امر درونی است، پس وقتی بانداژ شما را برمی دارند شاید برای شما زیاد مهم نباشد، ولی فرزندتان حس دیگری دارد.پس بجای آن که قول بدهید که اصلاً درد ندارد، بگویید که ممکن است کمی درد داشته باشد ولی خیلی زود تمام می شود.
    2 - قول میدم قبل از این که خوابت ببره بیام خونه : در مورد موقعیت ها و شرایطی که خارج از کنترل شما هستند - مانند ترافیک و جلسات دقیقه نودی - مراقب باشید. بجای آن بگویید :« قول میدم تمام تلاشمو بکنم تا قبل از این که بخوابی خونه باشم.»
    3 - قول میدم هفته دیگه ببرمت پارک با دوستات بازی کنی، ولی امروز نه. بچه ها همیشه جزئیات را به یاد دارند. اگر بگویید هفته دیگر، یادشان می ماند. سعی کنید گزینه واقع گرایانه تری بدهید: « بذار با مامان دوستت حرف بزنم و قرار بذاریم بریم پارک.»
    4 - قول میدم اگه اتاقتو مرتب کنی ببرمت بیرون برات بستنی بخرم : رشوه دادن به فرزندان به او خود کفایی را یاد نمی دهد. قول دادن و رشوه دادن را فراموش کنید و در عوض به او کمک کنید عواقب موضوع را درک کند. مثلاً چنین چیزی بگویید: « اسباب بازی هاتو جمع کن تا کسی روشون نیفته خراب بشن.
    5 - قول میدم اگه تکالیفتو انجام بدی، باهوش ترین بچۀ کلاس بشی : به او کمک کنید تا ارزش یادگیری را متوجه شود، نه این که تمرکز او را به سمت بهترین بودن جلب کنید.بهتر است بگویید: انجام دادن تکلیف شب باعث میشه که رشد کنی و چیزای زیادی یاد بگیری.
    6 - قول میدم که فردا روز بهتری باشه : والدین می خواهندهمه چیز را برای فرزندانشان بهتر کنند، ولی؛ گاهی آن چه بچه ها بیش از همه به آن نیاز دارند این است که احساسات شان درک و پذیرفته شود. جمله بهتر آن است که : به نظر میرسه امروز روز سختی برات بوده.
    7 - قول میدم که دفعۀ دیگه برای تولدت بریم مسافرت : فرزندتان ئناامیدانه چیز خاص و ویژه ای از شما می خواهد و شما ناامیدانه می خواهید آن را به او بدهید، ولی چیزهای بزرگ و گرانی مانند سفر نیاز به پول و برنامه ریزی دارد. فرزندتان را در برنامه ریزی ها دخالت دهید تا بهتر وسعت آن را درک کند. مثلاً بگویید: منم فکر می کنم تو این مسافرت خیلی بهمون خوش بگذره پس بذار براش پول پس انداز کنیم.

    موضوعات: آموزشی
     [ 11:45:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      احترام،رمز ورود به قلب همسر از نظر اسلام زن چه حقی بر مرد دارد؟ ...


    آن ها نمی خواهند بپذیرند که احترام به زن، مقوله ای بسیار ویژه و نه از جنس احترام کلی به همه افراد جامعه است. اما اسلام بر این جایگاه واقعی زن تأکید دارد و دستورات اسلام در مورد زنان کمک می کند که آن احترام ویژه زن حفظ شود؛ یعنی همه بدانند که نگاه به زن باید نگاهی فوق العاده ممتاز و با احترام ویژه باشد. برخی ها را می بینیم که فقط بلدند بگویند وظیفه مرد محبت است ( و نه احترام خاص )، و اتفاقاً بر این تأکید دارند که وظیفه زن احترام است، به علاوه سایر موارد ( مسلماً آن هم در جای خود باید بحث شود اما نه این که جای صحبت بر سر مسائل مهم تر را بگیرد). البته آن ها بعضاً بحثشان بر سر این است که زن نباید غرور مرد را بشکند و باید از او یک قهرمان بسازد، این صحیح است، اما نه این که بیایند و تا این حد تأکید را از وظیفه مهم مرد یعنی «احترام به زن» بردارند و بدون ذکر آن به موارد دیگر بپردازند؛ در حالی که روایات بسیاری مشاهده می شود که احترام به زن، از وظایف مهم شوهر ذکر شده است.
    پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: کسی که زنی را به همسری برمی گزیند، بر وی واجب است که او را احترام کند.
    امام سجاد (ع) در بیان حقوق زن بر شوهر می فرمایند: حق همسر تو آن است که بدانی خدا او را مایۀ آرامش و الفت تو قرار داده و این را از جمله نعمت های بزرگ خدا بشماری و از این رو او را احترام کرده و نسبت به او مهربان باشی.
    پیامبر (ٌص) کی فرمایند: فقط انسان های بزرگوار زنان را گرامی می دارند.
    زن مانند گوهری است که مرد برای خود می پسندد و باید قدر این گوهر را دانسته و ارزشش را بشناسد و او را گرامی بدارد.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 11:43:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      پیام تسلیت حضور محترم نمایندگی ولی فقیه در استان امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد ...

    حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای میرعماد(زیدعزه)
    درگذشت مادربزرگوارتان چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند
    ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم ورضا نیست
    این ماتم جانگداز را به شماوخانواده محترم تان صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجرو برای آن عزیز سفرکرده علو درجات طلب می ‌کنيم.

    موضوعات: فرهنگی
    [سه شنبه 1393-06-25] [ 12:26:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      یاد بگیرید شار باشید ...


    یک انسان کامل باشید: می خواهم در مورد ایتسو، مرد جوانی که در دوران کودکی از خیلی چیزها رنج می برد، صحبت کنم.والدین او مرتباً با حرف های ناشایست ایتسو را سرزنش می کردند. به او می گفتند که لیاقت هیچ چیزی را ندارد. این کلمات تحقیر کننده، تصویر ذهنی او را خراب کرد. بعدها ایتسو متوجه شد، پدر و مادر او انتظار به دنیا آمدن فرزند دختری را داشتند و زمانی که ایتسو به دنیا می آید، امید آن ها ناامید می شود.متأسفانه ایتسو متقاعد شده بود که باید به همین دلیل سرزنش شود و باعث شکستن قلب خانواده اش شده و حالا خانواده اش شاد نیستند. من به ایتسو گفتم :« ایتسو! تو نمی توانی به خودت اجازه دهی اعتماد به نفس و احساس درونی ات، همۀ ارزش ها و آرزوهایت با ارزیابی و دیدگاه دیگران سنجیده شود. خداوند در همه حال ما را می پذیرد، حتی اگر دیگران به ما پشت کنند!» مدتی طول کشید که ایتسو حقیقت را بپذیرد، اما امروز او در مسیر زندگی اش شاد و پر انرژی است و زندگی خلاق و پر ثمری را در پیش گرفته است.

    موضوعات: فرهنگی
    [دوشنبه 1393-06-10] [ 10:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      همانی شوید که باور دارید ...


    در چنین شرایطی بگویید « جول ! من نمی خواهم ناامید شوم. دعا کرده ام. خیلی کارها انجام داده ام.» هیچ چیزی تغییر نکرده، اگر ناامید شوم، هیچ اتفاق خوبی رخ نمی دهد، من نمی خواهم افسرده و دل زده شوم. دوست من! تو نباید ناامید شوی و یا نباید ایمانت را از دست بدهی! دو انسان نابینا را در نظر بگیرید که فقط می توانند با دو گوش بشنوند. جدای از زندگی نابینایی، آن ها با خود فکر کردند ما نمی توانیم به این شکل زندگی کنیم، امیدی برای زندگی بهتر در آینده است؛ به همین دلیل، گریه کردند و از خداوند خواستند تا لطف و رحمت خود را به آن ها ارزانی دارد. وقتی خدا صدای این گریه را بشنود،به آن ها می گوید:« آیا شما ایمان دارید که من می توانم چنین کاری انجام دهم؟» خداوند می خواهد آن ها ایمانی پاک و خالص داشته باشند. دو مرد نابینا جواب می دهند: بله، پروردگارا! ما ایمان داریم . سپس خداوند الهام می نماید: آن چه ایمان دارید شوید. چه چیزی قدرتمند تر از این که آن ها به اعتقادات خود ایمان و باور قلبی داشته باشند؛ شما همانی خواهید شد که ایمان دارید.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:30:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      لطف و احساس خداوند را به وضوح بیان کنید ...


    جوزف پسر جوانی بود که وقتی برادرش اورا به بردگی فروخت، آرزوهای زیادی داشت. فکر بودن یک جنس و کالا که باید به مصر فرستاده شود، به او تجاوز شود و به زندان فرستاده شود، اما او به این رفتارها و برخوردها اعتنا نکرد، او فقط برای خوشبخت شدن و کامروایی ادامه داد و در انجیل اینطور آمده است که لطف و مرحمت خداوند شامل حال جوزف بود. رآس، بیوه زنی بود که توجه بسیار زیاد به مادر شوهرش داشت، او در تمام مدت در خدمت وی بود و رآس هنوز به دنبال«لطف» زمین دار و صاحب حساب و مالک غلات زندگی اش تغییر زیادی کرد.چرا که او معتقد بود لطف خداوند بالاخره شامل حال او نیز می شود. زمانی که شما زیر چتر لطف و بخشندگی خداوندید،به این نکته پی خواهید برد که «عشق هر روز از زندگی من را پر می کند». به عبارت دیگر، شما نمی توانید لطف و مهربانی خداوند را پس بزنید.هرجایی که می روید، همه چیز طبق نظر شما و همانطور که علاقۀ شماست، تغییر می کند. هرجایی قدم می گذارید، به هر سویی نظر می کنید، افرادی هستند تا دست به سینه، هر ان چه خیر و خوبی است برایتان انجام دهند.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:28:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شرایط قبولی عبادت ...


    عبادت، غیر از شرایط صحت، شرایط «قبول» و «کمال» هم دارد.یعنی آنچه که مراعاتش، انسان را به قرب خدا و رشد معنوی می رساند و در فرد و جمع، تأثیر می گذارد.گاهی عبادت صحیح است ولی رشد آور نیست، مثل دارویی که شفابخش نیست. گاهی عبادت، از کیفر می رهاند ولی ما را محبوب خدا نمی سازد. درآیات و روایات، شرایطی برای قبولی اعمال و عبادات بیان شده که نمونه هایی از آن ها از این قرار است. 1.شرط اعتفادی 2.شرط سیاسی 3.شرط اخلاقی 4.شرط اقتصادی 5.شرط اجتماعی 6.شرط بهداشتی و … اینک به بیان آن شرایط می پردازیم: 1.شرط اعتقادی: ایمان به خدا نداشتن ایمان، مایۀ تباهی اعمال است:« و من یکفر بالایمان فقد حبط عمله» کسانی مساجد خدا را آباد می کنند که ایمان به خدا و معاد داشته باشند:« إنما یعمر مساجد الله من ءامن بالله و الیوم الاخر» و عمل صالح از زن و مرد مؤمن است که موجب زندگی پاک می شود:« من عمل صالحاً من ذکر أو أنثی و هو مؤمن فلنحیینه حیوة طیبة» کسی که خدا را قبول ندارد، برای او هم کاری نمی کند تا انتظار پاداش داشته باشد. قرآن کریم اعمال کافران را همچون خاکستری می داند که در یک روز طوفانی در برابر باد قرار گیرد، که چیزی از آن باقی نمی ماند. ادامه دارد…

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:26:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      درهای فرصت ها برای شما در حال باز و بسته شدن هستند ...


    خداوند در ذخیرۀ خود برای شما چیزهای زیادی دارد! آنچه او برای شما تصور می کند ، خیلی بیشتر و بزرگ تر از آن است که شما برای خود تصور می کنید.اگر همۀ آنچه خداوند برای شما در نظر گرفته، به شما نشان دهد، از تعجب میخکوب می شوید و باور نمی کنید! اگر دیدگاهی برای موفقیت دارید، می توانید به مرحله ای جدید بالا روید.اما همینطور که به مشکلات خیره شدید، فقط کافی است گوشه نگاهی به امکانات و فرصت های خود بیندازید. شما فقط در موقعیت های اشتباه قدم برمی دارید و موقعیت ها و شرایط بزرگ را از دست می دهید. یک موضوع روحی - معنوی و از طرفی روانشناسی است که: زندگی شما به دنبال میزان پذیرش و خواسته های بزرگ شما پیش می رود.اگر روی فکرهای مثبت تمرکز کنید، زندگی شما هم به همان سمت پیش می رود و اگر مرتباً روی موارد منفی تمرکز و فکر کنید، مطمئن باشید منفی زندگی می کنید و این نوع تفکر در روابط شما بین خانواده و دوستان تأثیر می گذارد.اگر شکست را بپذیرید و یا اینکه آدمی معمولی باشید، ضمیر ناخودآگاه شما خواهد پذیرفت که شما همیشه شکست خورده و از کار افتاده هستید و از طرفی، هر حرکت شما را برای رسیدن به خط بالای حد متوسط خراب می کند و نسبت به فرامین شما کارشکنی می نماید.

    موضوعات: اخلاقی
     [ 10:25:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      در دین اسلام ،ملاک ارزش گزاری افراد چیست؟ ...


    تقوا و پرهیزکاری مهمترین ملاک برای ارزش گذاری انسان تلقی می شود و پیشوایان معصوم (ع) بهترین فضیلت خود را برخورداری از تقوا دانسته اند. مردی به حضرت رضا (ع) عرض کرد:« در روی زمین مردی بهتر از تو از جهت پدر نیست.» حضرت رضا (ع) فرمود:« تقوا بهترین فضیلت پدران من بود و اطاعت از خداوند نیکوترین حظ و بهرۀ آنان به شمار می رفت.» فرد دیگری به امام گفت:« به خدا سوگند تو بهترین مردم هستی.» حضرت رضا (ع) به آن مرد فرمود:« ای مرد، به خدا سوگند نخور. بهتر از من آن کسی است که تقوایش بیشتر و فرمانبرداری ش از خداوند زیاد تر باشد. قرآن کریم می فرماید: ما شما را دسته دسته قرار داده ایم تا یکدیگر را بشناسید. گرامی ترین شما در نزد خداوند کسی است که تقوایش از همه بیشتر باشد.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:23:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      خود را همان گونه ببینید که خداوند شما را می بیند: ...


    کارلی یک زن تنها بود که در یک محیط کار کاملاً مردانه اشتغال به کار داشت. او تقریباً هر روز باید حق و حقوق خود را با توجه به چیزهایی که می شنید، به دست می آورد. وزن زیاد و راه رفتنی که آنچنان جالب نبود و از یک پا به پای دیگر شدن، باعث شده بود خنده و تمسخر دیگران را برانگیزد و حرف هایی پشت سر او بزنند. اما کارلی کوچکترین توجهی به این صحبت ها نداشت. او خوب می دانست چه کسی است و خوب می دانست هرکاری بخواهد، به بهترین شکل می تواند انجام دهد. او کار می کرد و نتیجۀ زحمت خود را می گرفت، تا جایی که به عنوان عالی ترین متخصص در زمینۀ کار خود انتخاب شد. عامل موفقیت کارلی قدرت تصور مثبت او از خودش بود.او معتقد بود که در تصور خداوند خلق شده و این کار به بهترین شکل صورت گرفته است و مطمئناً بهترین و والاترین ارزش ها را خداوند به او ارزانی کرده است.او هیچ تلاشی برای جلب رضایت و خشنودی دیگران نمی کرد و از کنایه های دیگران نسبت به خود احساس ناشایستی پیدا نمی کرد. او سر کارش بسیار دوستداشتنی، فوق العاده و خوش برخورد بود و حالا هم در زندگی اش به بهترین نحو زندگی می کند.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:22:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      خود را چگونه می بینید؟ ...


    تصور شخصی تان دقیقاً شبیه یک عکس می ماند، دقیقاً همانی است که شما از خودتان طراحی می کنید. این تصویر می تواند بسیار شبیه به شما باشد یا اصلاً هیچ ارتباطی به شما و شخصیت تان نداشته باشد. چگونگی احساس شما در خصوص خودتان، تأثیر فوق العاده ای بر شما دارد، زیرا احتمالاً صحبت کردن، رفتار و عکس العمل های شما همانند کسی است که فکر می کنید هستید. واقعیت این است که، شما بیش از آن چه که در ذهنتان از خود تصویر می کنید،نخواهید شد. خداوند از ما می خواهد که ما تصوری سالم و مثبت داشته باشیم و خود را به عنوان یک قهرمان ببینیم. ممکن است شما احساس شکست کنید و خود را به عنوان یک انسان شکست خورده ببینید، اما تصور خداوند از شما هیچ تغییری نمی کند. شاید شما از نظر خودتان واقعاً شکست خورده و پر از ترس باشید، اما خداوند شما را همانند یک قهرمان و پیروز می بیند. او ما را با بهترین تصور خلق کرده و به طور مرتب در حال شکل دهی ماست، او ما را با شخصیت آسمانی خلق کرده است. ما باید یاد بگیریم که خودمان را دوست بداریم. این موضوع خودخواهانه و از روی خودبینی نیست. بلکه بخاطر این است که خداوند ما را دوست دارد. شما می توانید با اعتماد به نفس قدم بردارید و بدانید خداوند بی قید و شرط شما را دوست دارد. شما را بخاطر آن چه هستید دوست دارد، نه بخاطر آن چه انجام می دهید. او شما را به عنوان یک انسان منحصر به فرد بین تمام موجودات آفریده، هیچ کس را مثل شما نیافرید و این یکی از شاهکارهای خلقت اوست.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:20:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چیزهایی که باعث نجات از فشار قبر است: ...


    و اما چیزهایی که باعث نجات از فشار قبر و عذاب آن است بسیار است و ما در این جا اکتفا می کنیم به چند چیز:
    اول: از حضرت امیرالمؤمنین (ع) روایت شده که در هر جمعه سورۀ نساء بخواند ایمن شود از فشار قبر. دوم: روایت شده که هر که مداومت کند به خواندن سورۀ زخرف حق تعالی او را ایمن گرداند در قبرش از جانوران زمین و فشار قبر. سوم: روایت شده که هرکه سورۀ ن والقلم را در فریضه یا نافله بخواند حق تعالی او را پناه دهد از فشار قبر. چهارم:از حضرت صادق (ع) منقول است که هرکه ما بین زوال روز پنج شنبه تا زوال روز جمعه بمیرد حق تعالی او را پناه دهد از فشار قبر. پنجم: از حضرت امام رضا(ع) منقول است که فرمود بر شما باد به نماز شب، نیست بنده ای که برخیزد آخر شب و به جا آورد هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع و یک رکعت وتر و استغفار کند در قنوت وتر هفتاد مرتبه مگر آن که پناه داده شود از عذاب قبر و از عذاب جهنم و طولانی شود عمرش و گشاده شود معشیتش.

    موضوعات: امام علی (ع)
     [ 10:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چه چیزی شما را به عقب می کشد؟ ...


    زمانی که خداوند قوم عبری را از بردگی در مصر نجات داد، سفر یازده روزۀ آن ها به پرامسیدلند حدود چهل روز طول کشید. خداوند می خواست تا آن ها حرکت کنند، اما این قوم سرگردان و آوارۀ بیابان شدند و دور یک کوه می چرخیدند.آن ها در تله و دام بدبختی و بیچارگی اسیر بودند، فقط روی مشکلات خود تمرکز داشتند. همیشه شکایت می کردند و نگران موانع بین آن ها و سرنوشتشان بودند. اصلاً مهم نیست که در گذشته شما چطور زندگی کردید، اصلاً مهم نیست که چه چیزهایی شما را رنج داده و یا چه کسی یا چه چیزی پیشرفت شما را مختل کرده است. امروز روز جدیدی است و خداوند می خواهد چیز جدیدی در زندگی شما بوجود آورد. هرگز اجازه ندهید گذشتۀ شما آینده تان را تخمین بزند.اگر آرزو کنید نوع تفکرتان را تغییر دهید، خداوند زندگی شما را تغییر می دهد. شما برای قهرمان شدن خلق شدید، قلب خود را آرام و پیغام خداوند را دریافت کنید.سلاح هایی که ما می توانیم با آن ها بجنگیم، همانند سلاح های دنیایی که در آن زندگی می کنیم نیست، اما چنان قدرت الهی دارند که قادرند هر نوع قدرتمندی را از پا در آورند. هرچیزی که در زندگی برایتان اتفاق می افتد نپذیرید. بایستید و تغییری ایجاد نمایید. واژه های شما دارای قدرت فوق العاده ای هستید، پس از این که نمی توانید کاری انجام دهید و از گفتن چنین جملاتی دوری کنید و فقط از این که خداوند چه کارهایی می تواند برای شما انجام دهد بگویید، به شیوه و روشی رفتار کنید که مطابق با ایمان و اعتقاد باشد و از محدودیت های گذشته بگذرید و آن ها را پشت سر بگذارید.
    هیچ چیز توانایی مقابله با شما را ندارد.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چه برنامه منظمی برای تلاوت قرآن توصیه می شود؟ ...


    یکی از توصیه های همیشگی معصومان (ع)به یاران و خویشان خود، مواظبت بر تلاوت قرآن و عمل به ان است؛ به طوری که امام صادق (ع) توصیه می فرمودند:« قرآن پیمان نامه ای است از خدای متعال به سوی آفریدگان او. پس بر هر مسلمانی لازم است در این عهد الهی نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن بخواند.» توصیه به خواندن پنجاه آیۀ قرآن، یکی از نکات مهمی است که در فرمایش امام رضا (ع) نیز وجود دارد. ایشان می فرمایند: سزاوار است که مردم بعد از تعقیب نماز صبح، پنجاه آیه از قرآن کریم تلاوت کند. در کیفیت خواندن قرآن، امام این سخن را از پیامبر نقل می کردند که فرمودند: قرآن را با صدای خویش آرایش دهید؛ زیرا که صوت حسن، قرآن را نیکو کند و زینت دهد. تأمل و درنگ در آیات قرآن نیز از نکات مهمی است که می توان از سیرۀ امام رضا (ع) آموخت. رجاء بن ضحاک در گزارش سفر امام به خراسان، از حالات سحرگاهی ایشان چنین یاد می کند: امام در یک سوم پایان شب از بسترشان با ذکر تسبیح و حمد و تکبیر و تهلیل و استغفار برمی خاستند و شب ها در بستر خویش بسیار قرآن می خواندند و چون به آیه ای دربارۀ بهشت یا دوزخ می رسیدند، می گریستند و از خدا بهشت می خواستند و از دوزخ به او پناه می بردند.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:12:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چند نکته درباره نماز: ...


    -سبک شمردن نماز فاطمه زهرا(ع) از پدرش رسول خدا(ص) نقل می کند که هرکس نماز را سبک بشمارد، در دنیا و در قبر و برزخ و قیامت، به پانزده بلا گرفتار می شود از قبیل: 1.برکت از عمر و مال او برداشته می شود. 2.نورا نیت صالحان را از دست می دهد و کارهایش بی پاداش می ماند. 3.نه دعایش مستجاب می شود و نه مشمول دعای خوبان می شود. 4.لحظۀ مرگ با عطش و گرسنگی و ذلیلانه می میرد. 5.انواع فشارها و بلا ها در قبر و برزخ نصیبش می شود. 6.در قیامت حساب و عذاب سخت داشته و از لطف خداوند محروم است.
    -نماز خاشعانه اولین شرط ایمان «قد افلح المؤمنون الذینهم فی صلاتهم خاشعون» قطعاً مؤمنین رستگارند، آن ها کسانی هستند که در نمازشان خشوع دارند. ناگفته نماند که در مکتب انبیاء، رستگاری حتمی از معنویت است، ولی در مکتب طاغوت ها رستگاری حتمی از زور و قدرت است. فرعون فریاد می زند که «قد افلح الیوم من استعلی» امروز هرکس که پیروز شود او رستگار خواهد بود. به هر حال هرکسی هر نوع کار خیر و خدمت به مردم انجام دهد، ولی نسبت به نماز کوتاهی کند رستگار نخواهد بود. ادامه دارد…

    موضوعات: فرهنگی
     [ 10:05:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چرا نماز واجب شده است و چرا ما باید نماز بخوانیم؟ ...


    امام رضا (ع) در پاسخ نامه ای که از فلسفه و علل تشریع نماز پرسیده بودند، چنین فرمودند: علل تشریع نماز این است که بنده به ربوبیت پروردگار توجه و اقرار کند و مبارزه با شرک و قیام در پیشگاه پروردگار، در نهایت فروتنی و اعتراف به گناهان و تقاضای بخشش از معاصی گذشته و نهادن پیشانی بر زمین، همه روزه انجام پذیرد.نیز هدف این است که انسان همواره هشیار و متذکر شود، گرد و غبار فراموش کاری بر دل او ننشیند، مست و مغرور نشود، خاشع و خاضع باشد و نیز طالب و علاقمند افزونی در مواهب دین و دنیا شود.همین توجه او به خداوند متعال و قیام در برابر او، انسان را از معاصی باز می دارد و از انواع فساد جلوگیری می کند. امام رضا(ع) دربارۀ سایر دستاوردهای نماز فرمودند:« نماز و مداومت یاد خدا در شب و روز سبب می شود که انسان مولا و مدبر و خالق خود را فراموش نکند و روح سرکش و طغیانگری در برابر خدا بر او غالب نیاید.»

    موضوعات: امام رضا (ع)
     [ 10:02:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا شما یک دوست خوب خواهید بود؟ ...


    دنیای ما به شدت نیازمند افرادی است که عشق بی قید و شرط دارند.به طور کلی، وقتی خداوند ما را خلق کرد، عشق خود نسبت به بنده اش را در قلب ما گذاشت. او پتانسیل بی نظیری را برای مهربانی،توجه، نرمی و روح عاشق در وجود ما به ودیعه گذاشت. آن چه که در تصور خدا شکل گرفته، این است که شما ظرفیت تجربۀ مهربانی و بخشندگی خداوند را در قلبتان دارید. اگر می خواهید به بهترین نحو زندگی کنید، باید قلبتان را برای مهربانی و بخشندگی باز نگه دارید. اگر بفهمیم که دوستی به کمک ما نیاز دارد، لحظه ای نباید درنگ کنیم و به شدت و با سرعت باید به فکر او باشیم. گاهی اوقات اگر فقط زمانی را برای گوش دادن به آن ها قرار دهیم، می توانیم حلال مشکل زندگی آن ها باشیم. ان ها کوهی از مشکلات در درون خود دارند، کسی را ندارند با او صحبت کنند، به کسی اعتماد نمی کنند. اگر قلبتان را به سوی مهربانی و بخشندگی باز کنید و دوست او باشید، بدون این که قضاوت کنید و یا محکومش نمایید، فقط گوشی برای شنیدن داشته باشید، پس فرصتی دارید تا زندگی فرد یا افرادی را تغییر دهید. « اگر کسی ببیند برادرش و یا حتی یک مؤمن نیازمند کمک است، باید قلبش را برای مهربانی و بخشندگی باز کنید و ببینید چگونه عشق خدا در وجود او باقی خواهد ماند.» پس یاد بگیرید که چگونه عشق الهی را دنبال کنید، کسی که نیازمند و عشق شماست پس نزنید، بدانید که کسی به آن چه که شما دارید نیاز دارد.

    موضوعات: اخبار مدرسه
     [ 10:00:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا دوست دارید پولی بپردازید تا کاری درست انجام شود؟ ...


    برای بسیاری از مردم، معمولی بودن یک هنجار یا ضابطه است. آن ها می خواهند کمترین حدی را که می توانند انجام دهند و آسیبی نبینند و زنده بمانند.اما خدا از ما خواسته افرادی باشیم عالی و بی نظیر، در حد کمال با صداقت و کامل. یک انسان صادق در کلامش صداقت دارد و هر آن چه که درست و حقیقت است به زبان می آورد. چیزی برای پنهان کردن و سرپوش گذاشتن بر احساسات و انگیزه اش ندارد. همان طور که در جمع عمومی هستند، گویا در خلوت خود به سر می برند. آن چه که درست است انجام می دهند، خواه کسی آن ها را ببیند، خواه نه. این گونه افراد یک روز کامل به عنوان کارمند کار می کنند، نه دیر می آیند نه زود می روند. وقتی بیمار هستند با یک تلفن خبر می دهند. وقتی یک روح فوق العاده دارید،در نوع کیفیت زندگی تان و نوع کارهای روزانه تان مشخص می شود. اگر یکپارچه و منسجم نباشید، با خودتان صادق نباشید، هیچ وقت به بالاترین حد پتانسیل خود نمی رسید. صداقت مهمترین زیربنای موفقیت در زندگی است. هر بار که خدشه ای در این صداقت ایجاد کنید و کمتر منسجم باشید، بزرگترین ضربه را به این بنا وارد کرده اید. به یاد داشته باشید: شما خدایی قادر و توانا دارید. شیوه ای که زندگی می کنید، چگونگی برخورد شما با خانواده و یا انجام کارهایتان هم بازتابی برای خدای ما دارد. اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید، به بهترین شکل تلاش کنید و آن را به شیوه ای انجام دهید که انگار آن را برای خدا انجام می دهید. اگر با چنین استاندارد و میزانی در ذهن کار کنید، خداوند هم به شما پاداش می دهد و دیگران هم به سوی خدا جذب می شوند.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 09:55:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا چیزی از دست داده اید؟ ...

    آیا چیزی از دست داده اید؟
    همیشه آگاه باشید که لطف و رحمت خداوند میان درگیری های زندگی مان پشت و پناه ماست. ظرف کمتر از یک سال،یکی از شخصیت های مهم به نام جاب همۀ زندگی اش را از دست داد؛ خانواده، حرفه و شغل و حتی سلامتی اش. با رنجی غیر قابل توصیف زندگی می کرد، اما میان آن ساعت های تاریک، جاب با خدای خود صحبت نمود. به او گفت:« تو به من نعمت زندگی و هر آن چه که زیباست، عطا فرمودی. خدایا! من نمی دانستم که شرایط می تواند بسیار نامناسب و غیر قابل تحمل شود. اما می دانم با تمام این حرف ها، لطف تو در همۀ شرایط وجود دارد.» شک نکنید که خداوند به جاب کمک کرد. قلب خود را آرام کنید و کلام خدا را دریابید. به لطف و محبت الهی در تمام ابعاد وجود زندگی خود، اعتقاد داشته باشید و آن را باور کنید. زمانی که از اوقات و شرایط بسیار سخت زندگی عبور می کنید، حتی زمانی که به نظر همه چیز غیر ممکن می نماید، در مقام ایمان قرار بگیرید و باور کنید که در چنین شرایطی سختی ها تبدیل به بهترین مواهب و مزایا خواهند شد. با یک انگشت اشارۀ خداوند، همه چیز در زندگی شما عوض می شود.

     

    موضوعات: فرهنگی
     [ 09:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آنچه شما دریافت می کنید،یقینا همانی است که بدان اعتقاد دارید ...


    حالا وقت آن است که دست خدا را باز بگذاری، خداوند منبع تمام خیر و خوبی است و خلاقیت و منابع موجود در اختیار او نامحدود است. یک اعتقاد به خداوند می تواند برای همیشه نوع زندگی تورا تغییر دهد . خداوند قادر به انجام هرکاری است، اما به این شرط که تو او را محدود نکنی. قلبت را آرام کن و حرف خدا را بشنو: من هرآنچه تو بخواهی برایت انجام می دهم، پس به من اعتقاد داشته باش! زمانی که خداوند برای تو فرصت ها را فراهم می کند، با شجاعت در راه اعتقاد و باور او قدم بردار، بهترین چیزها را بپذیر و با اعتماد کامل رو به جلو حرکت کن و بدان که تو بهترین کسی هستی که هرآنچه خداوند می خواهد، انجام می دهی و به نتیجه می رسانی.از ان جعبه ای که خودت برای خودت ساخته ای و خود را در آن محبوس کرده ای، بیرون بیا و بزرگ بیندیش!

    موضوعات: فرهنگی
     [ 09:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      امام رضا درباره رفتار با همسر چه می فرماید: ...


    رابطۀ عاطفی و وابستگی زن و شوهر به یکدیگر، امتیاز و لطف الهی برای زیبایی و طراوت زندگی است. با درنگ در روایت امام رضا (ع) از حادثه ای تاریخی، به اهمیت این رابطه می توان پی برد. ایشان فرمودند : حضرت رسول (ص) به بنت جحش فرمودند:«دایی تو، حمزه، کشته شد.» وی کلمۀ استرجاع بر زبان جاری کرد و گفت:« او را در راه خدا حساب می کنم.» بار دیگر فرمودند: « برادرت کشته شد» باز استرجاع گفت و اظهار کرد:« او را به حساب خداوند می گذارم.» مرتبۀ سوم فرمودند:« شوهرت کشته شد.» بنت جحش دست خود را روی سرش گذاشت و گریه کرد. پیغمبر اکرم (ص) فرمودند:« هیچ کس در نزد زن به اندازۀ شوهر اهمیت ندارد.» از حضرت رضا (ع) سخنان چندی برای نوع رابطۀ زن و مرد بیان شده است. دو نکتۀ زیر از جملۀ آن هاست: 1.هیچ فایده ای به کسی نمی رسد بهتر از این که برای او بانویی باشد که نگاه کردن به او موجب سرور و شادمانی همسر بوده و در غیاب شوهر امانت دار و حافظ حریم خویش و خانواده و اموال شوهر باشد. 2. امام بر آراستگی برای همسر تأکید می کردند و می فرمودند:« آراستگی بر عفت زنان می افزاید.»

    موضوعات: امام رضا (ع)
     [ 09:46:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      از آنچه می خواهید بهترین ها را انتظار داشته باشید ...


    قلب خود را آرام کنید و به کلام خداوند گوش دهید: آنچه می خواهید برای شما اتفاق می افتد، طبق اعتقادتان و ایمانی که دارید. خداوند به فرشتۀ جبرئیل سخنی گفت و او به زن جوان «مریم مقدس» وحی کرد که، او بدون وجود هیچ مردی آبستن خواهد شد؛ به عبارت دیگر، آنچه خداوند برای شما و زندگی تان می خواهد،فراتر از تفکر و قدرت شماست.او از روح خود در زندگی تو می دمد. یعنی قدرت الهی و آن قدرت بی نظیر بر شما می بارد و آنچه می خواهید، برایتان اتفاق می افتد. آیا باور می کنید؟ بخاطر داشته باشید: با خدا، همه چیز ممکن است. (با خدا باش و پادشاهی کن)

    موضوعات: فرهنگی
     [ 09:44:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت