حوزه علمیه فاطمیه الیگودرز
نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما




مهر 1393
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    




اجتماعی فرهنگی مذهبی سیاسی اعتقادی




جستجو







احادیث


حدیث موضوعی



آشنایی با سوره های قرآن


سوره قرآن



نسیم رحمت الهی در همه جا جاری و ساری است





زیارت عاشورا


زیارت عاشورا



نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما



وصیت نامه شهیدان


مهدویت امام زمان (عج)



خبرنامه





اخبار علمی





آمار


  • امروز: 1
  • دیروز: 1
  • 7 روز قبل: 72
  • 1 ماه قبل: 736
  • کل بازدیدها: 67938



  • ساعات عمر در حال گذر است


    ساعت فلش مذهبی



    پخش زنده حرم


    پخش زنده حرم



    مهدویت


    مهدویت امام زمان (عج)




    مراجع تقلید


















    دريافت کد
 لوگوي سايت مراجع معظم تقليد











     
      ریحان و جوش های پوستی ...


    این دستور برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، بسیار مفید است. ریحان به عنوان یک ضد عفونی کنندۀ قوی، باکتری های آکنه را از بین می برد و گردش خون را در زیر پوست بهبود می بخشد.
    مواد لازم:
    برگ ریحان خشک شده : سه قاشق غذا خوری
    آب جوش : یک فنجان
    برگ ریحان های خشک شده را خرد کنید و آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید. هنگامی که مخلوط سرد شد، آن را صاف کرده و داخل یک اسپری کوچک بریزید. دم کردۀ ریحان را روی پوستتان اسپری کنید و با استفاده از یک توپ پنبه ای آن را به تمام قسمت های پوستتان پخش کنید.

    موضوعات: فرهنگی
    [شنبه 1393-07-12] [ 12:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      ریحان و جوش های پوستی ...


    این دستور برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، بسیار مفید است. ریحان به عنوان یک ضد عفونی کنندۀ قوی، باکتری های آکنه را از بین می برد و گردش خون را در زیر پوست بهبود می بخشد.
    مواد لازم:
    برگ ریحان خشک شده : سه قاشق غذا خوری
    آب جوش : یک فنجان
    برگ ریحان های خشک شده را خرد کنید و آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید. هنگامی که مخلوط سرد شد، آن را صاف کرده و داخل یک اسپری کوچک بریزید. دم کردۀ ریحان را روی پوستتان اسپری کنید و با استفاده از یک توپ پنبه ای آن را به تمام قسمت های پوستتان پخش کنید.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      رمز و راز موفقیت در کار و زندگی ...


    متخصص باشید
    مراقبت از خانواده نیاز به درآمد دارد و درآمد بالاتر زحمت بیشتری می طلبد اما این به آن معنا نیست که شما زمان بیشتری کار کنید تا پول بیشتری درآورید. گاه کسانی که پول بیشتری در می آورند ساعات کمتر اما با کیفیت تر کار می کنند. در واقع آنان متخصصانی هستند که هر کسی نمی تواند جایگزین شان شود. این متخصصان به ازای هر ساعت کاری خود مبلغ بیشتری دریافت می کنند. پس اگر به عنوان یک نیروی غیر کارآمد و فاقد تخصص استخدام شده اید، سعی کنید هرچه سریع تر خود را از این وضع خلاص کنید. اگر می خواهید از محدودیتی که اکنون دچارش شده اید خلاص شوید و درهای موفقیت روی شما گشوده شود و همه پذیرای شما باشند باید در مرتبه نخست، تخصص خود را افزایش دهید تا نیاز اداره به شما بیشتر شود. متخصصان بازار کار و کار آفرینی معتقدند افزایش توانمندی های فردی می تواند شما را به شخص با ارزش تری تبدیل کند و توانایی هایتان را به طرز مؤثر تری عرضه کند و شما را در حرفه خود با سرعت بیشتری به موفقیت برساند. مدیر یک شرکت خصوصی می کوید: این روزها همه چیز گران شده است و کارمندان ما که نان آور خانواده هستند توقع دارند حقوقشان افزایش یابد، اما اگر همه چیز گران است کارفرما نیز مشکل دارد. ما ناچاریم کسانی را از اداره خود حذف و سیستم را کوچکتر کنیم. وی که کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، می گوید: همیشه تعدیل ها از کسانی شروع می شود که تخصص کمتری دارد و کم سابقه تر و کم تجربه ترند و افراد بیشتری می توانند کاری مشابه آنان انجام دهند. بنابر این اگر کارمندی با استعداد و توانمندی خاصی باشد قطعاً از تعدیل ها در امان می ماند.ما معمولاً حاضریم به این افراد پول بیشتری بدهیم و در عوض کارهای فنی تری به آنان بسپاریم. می بینید که حتی کارفرما هم چنین کارمندانی را از دست نمیدهد و وقتی عرصه به کارمندان فاقد تخصص تنگ می شود کارمندان متخصص فرصت بیشتری می یابند. تخصص عبارت است از توانایی شما در به کار بستن استعدادتان آن هم در قسمتی که برای شرکت شما یا مخاطبانتان حیاتی و ارزشمند است.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:16:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      چه سوالاتی باید از خواستگار پرسیده شود؟ ...


    از کی چی بپرسم؟
    مسلم است؛ از خواستگار! اما این که چه چیزهایی را دربارۀ خواستگار باید بدانید نکته مهمی است که خیلی ها ساده از کنار آن می گذرند. با این توجیه که ؛ شناخت کامل زیر یک سقف به دست می آید. اما واقعیت این است که بخش مهمی از شناخت با همین پرس وجو ها حاصل می شود. شما در باره این ویژگی ها باید از اطرافیان عروس خانم یا آقای داماد پرس و جو کنید: الف) خانواده ب)رفتار فردی و اجتماعی ج)دوستان د)مسئولیت پذیری ه)رعایت حقوق دیگران و)اعتقادات مذهبی ز)توانایی های او
    سوالاتتان هم باید حول حوش این موضوعات باشد:
    صفت بارز اخلاقی او چیست؟ تا به حال عصبانی شدنش را دیده اید؟ در چه مواردی عصبانی می شود و این جور مواقع چطور رفتار می کند؟ رفتار اجتماعی او را چطور می بینید؟ روابطش با دوستان و خانواده چطور است؟ کدام صفات اخلاقی را در او بیشتر می بینید؟ با چه افرادی (چه تیپ شخصیتی) رفت و آمد می کند؟ اجتماعی است یا منزوی؟ تا چه حد به خانواده و دوستان خود وفادار است؟ چقدر به قولی که می دهد پای بند است؟ تلاش او برای کسب روزی حلال چگونه است؟

    موضوعات: اخلاقی
     [ 12:15:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      چطور درباره همسر اینده تحقیق کنیم؟ ...


    تحقیق از آشنایان:
    بستگان شخص از روحیات، اخلاق و کردار او باخبرند. می توان دربارۀ فرد مورد نظر از آن ها تحقیق کرد. البته این به تنهایی کافی نیست چون ممکن است خویشاوندان، مصلحت اندیشی و واقعیت را کتمان کنند.
    تحقیق از دوستان:
    دوستان نزدیک فرد منابع خوبی برای تحقیق هستند. دوستی محصول همرنگی و تفاهم است و معمولاً افراد درستکار با افراد ناشایست و بی بندوبار دوست نمی شوند. در واقع ویژگی های شخصیتی دوستان فرد تا حدی منعکس کننده روحیات او است.
    تحقیق از محل کار یا تحصیل:
    همکاران فرد ممکن است مطالبی را دربارۀ شخص مورد نظر بدانند که حتی خویشان و دوستان نزدیک او ندانند. این روش تحقیق از دو روش پیش بهتر نیست اما کامل کنندۀ آن هاست.از این طریق ما دربارۀ فرد در زمینه هایی مانند: نحوۀ برخورد با ارباب رجوع، نحوۀ مراوده با همکاران، همکاری و سازش با دیگران و پایبندی به اعتقادات دینی شناخت پیدا می کنیم.
    تحقیق از همسایه:
    این رایج ترین روشی است که افراد در تحقیقات خواستگاری از آن بهره می برند. با تحقیق در محل کار و تحصیل می توان به شناختی از فرد و روحیات او دست یافت، اما با تحقیق در محل زندگی او، امکان شناخت خانواده هم میسر می شود.البته مشروط برآنکه مدتی از زمان سکونت آن ها در محل گذشته باشد تا همسایگان به شناختی هرچند نسبی از آن خانواده رسیده باشند. از همسایگان دربارۀ اخلاق در خانه، سابقۀ دعوا و یا رفتار بد در محله پرس و جو کنید اما مواظب باشید که جزئیات خواستگاری و ارتباط با آن ها را بر ملا نکنید؛ چون ممکن است بعضی همسایه ها بعداً مزاحمت ایجاد کنند.
    تحقیق از معرف:
    دربارۀ ازدواج هایی با حضور معرف، اگر فردی که دخترو پسر را به هم معرفی می کند، نسبت به اهمیت کار خود آگاه باشد و آن را با شناخت کافی نسبت به روحیات دو طرف انجام دهد، منبع خوبی برای تحقیق خواهد بود.

    موضوعات: اخلاقی
     [ 12:14:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      چرا مردها وقتی ،زن ها احساساتی برخورد می کنند عصبانی می شوند؟ ...

    بسیاری از متخصصان چنین توضیح می دهند که مردها به این دلیل در مواجه با برخورد احساسی زن ها واکنش منفی نشان می دهند که با احساسات آسیب پذیر خودشان راحت نیستند. بخشی از مشکلات میان مردان و زنان از همین ناحیه نشأت می گیرد.موقعیتی که حتماً تجربه کرده اید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فقط نیاز داشته باشید همسرتان کمی دلداری تان بدهد و دوستتان بدارد در عوض او برای شما یک سخنرانی ترتیب داده و به شما امرونهی کند؟ آیا تا به حال برای تان پیش آمده، احساسات تان را با نامزد یا همسرتان در میان بگذارید اما او شما را متهم کند که بیش از حد احساساتی هستید و در نهایت به شما بگوید: « به همه چیز واکنش نشون میدی. اگه این قدر احساساتی نبودی شاید می تونستیم کمی باهم آرامش داشته باشیم. دیگه نمی خوام به این مزخرفات و چرت و پرت ها گوش بدم.» مردان خود را مسؤل درد و رنجتان می دانند و چنان چه نتوانند ناراحتی تان را برطرف کنند، احساس گناه خواهند کرد.
    راه حل چیست؟
    1.وقتی ناراحت هستید به همسرتان دقیقاً بگوییدکه از او چه می خواهید.این کار، شما را از ساعت ها وقت تلف کردن، سوء تفاهم، جنگ و جدل، مشاجره، یأس و سرخوردگی نجات می دهد. مثلاً به او بگویید فقط برای دردو دل با او حرف می زنید و نمی خواهید سرزنش شوید. 2.هنگامی که ناراحت هستید، اغراق نکنید و ناراحتی تان را از ان چه که واقعاً هست بزرگتر جلوه ندهید. 3.به مرد زندگی تان نگویید که کاملاً احساس بدبختی و درماندگی می کنید و او مجبور است به کمک تان شتافته و نجات تان بدهد. بهتر است بگویید گرچه حال تان خوب نیست، ولی آن قدر هم احساس بدبختی و درماندگی نمی کنید و این که او مجبور نیست حتماً حال تان را خوب کند. می توانید بگویید که تنها می خواهید کمی دلداری تان بدهد و به شما عشق بورزد.

    موضوعات: فرهنگی
     [ 12:07:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      لطف امام هشتم ...


    تو عملیات خیبر ترکش خوردم. پام بدجوری مجروح شد. فرستادنم عقب و از آن جا هم منتقل شدم مشهد مقدس. چند روز بعد، از بیمارستان رفتم خانه. همان روز فهمیدم حاجی برونسی، چهار روز آمده مرخصی. یقین داشتم سراغ من هم می آید. توی مرخصی ها کارش همین بود؛ به تمام بچه های مجروح، و از خانوادۀ شهدا سر می زد. این ها را می دانستم ولی نمی دانستم هنوز از گرد راه نرسیده، بیاید سراغم. آن وقت ها خانۀ ما خیابان ضد بود. وقتی وارد اتاق شد، قیافه اش بشاش بود و خندان. سلام و احوال پرسی کردیم. با خنده گفتم: حاج آقا، شما چهار روز مرخصی داری، باز دوره افتادی خونۀ بچه هایی که توی عملیات زخمی شدن؟ گفت: من اصلاً بخاطر همین اومدم، کار دیگه ای ندارم اینجا. فکر کردم شاید شوخی می کند. مردد گفتم: پس خانواده چی؟ گفت: خانواده رو من سپردم به امام هشتم(ع)، عیالمان هم که ماشاءلله مثل شیر ایستاده. گفتم: اگر جسارت نباشه، شما هم تو این زمینه تکلیفی دارین. سر جایش کمی جا به جا شد. صورتش را آورد نزدیکتر. راست تو چشم هایم نگاه کرد و گفت: می دونی اخوان، یک چیزی برام خیلی عجیبه. گفتم: چی؟ گفت: من وقتی می آم مرخصی، تا پا می گذارم تو خونه، مشکلات شروع می شه؛ یکی از بچه ها مریض می شه، یکیشون چونه اش می شکنه، اون یکی دستش از بند در میره؛ همین طور دردسر پشت دردسر.ولی از خونه که میام بیرون دیگه خبری نیست، همه چی آروم میشه. لبخند زد. ادامه داد: دیگه طوری شده که همسرم میگه نمیشه شما نیای مرخصی! زدیم زیر خنده.آخر حرفش تکۀ اصلی را گفت: اصلاً آقا به من ثابت شده که حافظ خانوادم کس دیگه ای هست.
    حالا سال ها از آن روز می گذرد.بعد از شهادتش، معنی حرفش را بهتر فهمیدم. همسرش توی یک خانۀ محقر و با حقوقی ناچیز، هشت تا بچۀ قد و نیم قد را بزرگ کرد، خودش داستان مفصلی دارد؛ دوتا را فرستاد دانشگاه، دو تا از پسر ها را هم داماد کرد. بقیه شان هم با درس ها و نمره های خوب دارند ادامه تحصیل می دهند. خدا رحمتش کند، از لطف امام هشتم(ع) به خانواده اش، خاطر جمع بود…

    موضوعات: امام رضا (ع)
     [ 11:58:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت