حوزه علمیه فاطمیه الیگودرز
نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما




تیر 1394
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    




اجتماعی فرهنگی مذهبی سیاسی اعتقادی




جستجو







احادیث


حدیث موضوعی



آشنایی با سوره های قرآن


سوره قرآن



نسیم رحمت الهی در همه جا جاری و ساری است





زیارت عاشورا


زیارت عاشورا



نگاه زیبا از شما مطالب زیبا از ما



وصیت نامه شهیدان


مهدویت امام زمان (عج)



خبرنامه





اخبار علمی





آمار


  • امروز: 0
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 64
  • 1 ماه قبل: 736
  • کل بازدیدها: 67938



  • ساعات عمر در حال گذر است


    ساعت فلش مذهبی



    پخش زنده حرم


    پخش زنده حرم



    مهدویت


    مهدویت امام زمان (عج)




    مراجع تقلید


















    دريافت کد
 لوگوي سايت مراجع معظم تقليد











     
      بعد از رمضان چه باید کرد؟ ...
      11:08 , موضوعات: اخبار مدرسه

    بعد از رمضان چه باید کرد؟

    ” تقوا” در اصل از ماده” وقايه” به معنى نگهدارى يا خويشتن دارى است و به تعبير ديگر يك نيروى كنترل درونى است كه انسان را در برابر طغيان شهوات حفظ مى‏كند، و در واقع نقش ترمز نيرومندى را دارد كه ماشين وجود انسان را در پرتگاهها حفظ و از تندرويهاى خطرناك، باز مى‏دارد.
    ضمنا از اين تشبيه به خوبى استفاده مى‏شود كه تقوا به اين نيست كه انسان انزوا و گوشه گيرى انتخاب كند، بلكه بايد در دل اجتماع باشد و اگر اجتماع آلوده بوده خود را حفظ كند.
    تفسير نمونه ج‏9 377 2 - پاداش اخلاص. ….. ص : 377
    ولى با توجه به جمله بعد كه مى‏گويد او از بندگان مخلص ما بود اين حقيقت روشن مى‏شود كه خداوند بندگان مخلص خود را هرگز در اين لحظات بحرانى تنها نمى‏گذارد، و كمكهاى معنوى خود را از آنان دريغ نمى‏دارد، بلكه با الطاف خفيه خود و مددهاى غيبى كه توصيف آن با هيچ بيانى ممكن نيست، بندگان خود را حفظ مى‏كند و اين در واقع پاداشى است كه خداى بزرگ به اين گونه بندگان مى‏بخشد، پاداش پاكى و تقوا و اخلاص.

    >

    تفسير نمونه ج‏11 460 ده دستور مهم اخلاقى در مقابله با مخالفان ….. ص : 455
    ” تقوا” در همه ابعاد و در مفهوم وسيعش، از جمله تقوا در برابر مخالفان، يعنى حتى در برابر دشمن بايد اصول اخلاق اسلامى را رعايت كرد، با اسيران معامله اسلامى نمود، با منحرفان رعايت انصاف و ادب كرد، از دروغ و تهمت پرهيز نمود، و حتى در ميدان جنگ همانگونه كه در اصول تعليمات جنگى اسلام وارد شده است بايد تقوا و موازين اسلامى حفظ شود: به بى‏دفاعان نبايد حمله كرد، متعرض كودكان و پيران از كار افتاده نبايد شد، حتى چهارپايان را نبايد از بين برد، مزارع را نبايد نابود كرد، آب را نبايد به روى دشمن قطع نمود، خلاصه تقوا و رعايت اصول عدالت در برابر دوست و دشمن عموما بايد انجام‏

    تفسير نمونه ج‏16 212 تفسير: فرار از حوزه قدرت خدا ممكن نيست! ….. ص : 210
    برنامه آزمون الهى، جهاد با هواى نفس، و مبارزه با دشمنان سرسخت براى حفظ ايمان و پاكى و تقوا، برنامه خود انسان است، و گرنه خداوند وجودى است نامتناهى از هر نظر و هيچ نيازى ندارد كه به وسيله عبادت يا اطاعت بندگان بر طرف شود، كمبودى ندارد كه ديگران به او بدهند، بلكه ديگران هر چه دارند از او دارند، از خودشان چيزى ندارند.

    تفسير نمونه ج‏17 413 تفسير: مواردى كه از اين قانون حجاب مستثنى است ….. ص : 411
    چه اينكه حجاب و پرده، و مانند اينها همه وسائلى براى حفظ از گناه بيش نيست، ريشه اصلى همان تقوا است كه اگر نباشد حتى اين وسائل نيز سودى نخواهد بخشيد.

    ترجمه تفسير كاشف ج‏1 128 قرآن و علم جديد ….. ص : 122
    اول «المتّقين»، «واو» است؛ زيرا از «وقى وقاية» گرفته و آن‏گاه «واو» به «تاء» قلب گرديده است. واژه «وقايه» در لغت به معناى مطلق حفظ و نگه‏دارى است و در اصطلاح شرع، به معناى نگه‏دارى از خشم و مجازات خدا بر اثر ترك واجب و يا فعل حرام است. امير مؤمنان عليه السّلام مى‏فرمايد: «تقوا، در رأس اخلاق است».

    ترجمه تفسير كاشف ج‏3 489 [سوره الأعراف(7): آيه 26] ….. ص : 488
    كرده، آن است كه تقوا صاحبش را از عذاب خدا نگه مى‏دارد؛ چنان‏كه لباس انسان را از گرما و سرما حفظ مى‏كند. خداوند مى‏فرمايد: «و جامه‏هايى كه شما را از گرما حفظ مى‏كند و جامه‏هايى كه در جنگ نگه‏دار شماست …» ذلِكَ مِنْ آياتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ: خداوند از باب كرم و بخشش، لباس به شما داد تا از او فرمان ببريد و از معصيت او خوددارى كنيد.

    تفسير اثنا عشرى ج‏2 226 [سوره آل‏عمران(3): آيه 120] ….. ص : 225
    إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ: اگر برسد شما را نصرتى و غنيمتى مانند جنگ بدر، تَسُؤْهُمْ‏: بد آيد ايشان را و دلتنگ شوند. وَ إِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ: و اگر برسد شما را غمى و المى چنانكه در احد واقع شد، يَفْرَحُوا بِها: خوشدل و شادمان شوند به آن. و اين علامت كمال عداوت است كه به مصيبت كسى شادمان و به شادى كسى غمناك گردند. وَ إِنْ تَصْبِرُوا: و اگر صبر كنيد اى مؤمنان بر جفاى يهود، يا كيد منافقان، يا آزار منافقان، يا بر جميع تكاليف دينيه، وَ تَتَّقُوا: و بپرهيزيد از مخالطه و مجالست دشمنان خدا، لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً: ضرر نرساند شما را مكر و حيله آنها هيچ چيز را، و فضل الهى و حفظ و نصرت او است كه وعده فرموده صابران و متقيان را. إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ: بتحقيق خداى تعالى به آنچه بجا مى‏آوريد از صبر و تقوا، به علم ازلى، احاطه كننده است.

    تفسير نور ج‏1 299 پيام‏ها: ….. ص : 298
    10- حفظ وقت و مراعات نظم در كارها و عبادات، يكى از مصاديق تقوا و فلاح است. «مَواقِيتُ لِلنَّاسِ … لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
    تفسير نور ج‏1 305 نكته‏ها: ….. ص : 304
    اسلام اين سنّت را پذيرفت و در هر سال چهار ماه را آتش بس اعلام نمود، ولى دشمن هميشه در كمين است تا از فرصت‏ها سوء استفاده كند و چه بسا با خود فكر كند كه چون مسلمانان در اين ماهها موظف به رعايت آتش بس هستند، پس به آنها حمله كنيم. اين آيه مى‏فرمايد: اگر مخالفان شما در اين چهار ماه به شما هجوم آوردند، شما نيز در برابرشان بايستيد و در همان ماهها با آنان بجنگيد و ماه حرام را در برابر ماه حرام قرار دهيد. زيرا حرمت خون مسلمانان و حفظ نظام اسلامى از حرمت اين ماهها بيشتر است، و هركس حرمت‏ها را شكست بايد مورد قصاص قرار گيرد. سپس به عنوان يك قانون كلّى مى‏فرمايد: هركس به شما تجاوز كرد، به همان مقدار به او تعدّى كنيد. و تقوا داشته باشيد و بيش از مقدار لازم قصاص نكنيد و بدانيد كه خداوند با متّقين است.

    تفسير نور ج‏1 683 پيام‏ها: ….. ص : 683
    2- تلاش و رفت و آمد براى كسب دنيا، با حفظ تقوا و توجّه به منافع اخروى مانعى ندارد. «لا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي الْبِلادِ …. لكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا»
    تفسير نور ج‏3 43 نكته‏ها: ….. ص : 43
    پس از نقل داستان حضرت آدم، خداوند در اين سوره چهار بار (در اين آيه و آيات 27، 31 و 35)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فريب شيطان را نخوردن، در خوراكى‏ها و آشاميدنى‏ها و تجمّلات اسراف نكردن و پذيرفتن دعوت انبيا، سفارش كرده است.

    تفسير نور ج‏6 107 پيام‏ها: ….. ص : 107
    2- تقوا و حفظ حريم، شايسته‏ى مقام ربوبى است. «وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ»
    تفسير نور ج‏8 151 [سوره الزمر(39): آيه 10] ….. ص : 151
    بگو: «اى بندگان من كه ايمان آورده‏ايد! از پروردگارتان پروا كنيد. براى كسانى كه در اين دنيا نيكى كرده‏اند نيكى است، و زمين خدا بزرگ است، (پس اگر در منطقه‏اى براى حفظ ايمان و تقوا و كار نيك در فشاريد، هجرت نماييد). همانا صابران پاداش خود را بى حساب به طور كامل دريافت مى‏دارند.

    تفسير نور ج‏8 151 پيام‏ها: ….. ص : 151
    5- گاهى حفظ تقوا مستلزم هجرت است. آمَنُوا اتَّقُوا … أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةٌ
    تفسير نور ج‏8 507 پيام‏ها: ….. ص : 507
    1- حفاظت در دنيا سبب حفاظت در آخرت است. كسى كه در دنيا با تقوا خود را حفظ كرد، در آخرت خداوند او را از دوزخ حفظ مى‏كند. إِنَّ الْمُتَّقِينَ‏ … وَ وَقاهُمْ‏ …

    تفسير نور ج‏9 283 پيام‏ها: ….. ص : 283
    6- كسى‏كه در دنيا با تقوا خود را حفظ كرد، در قيامت خداوند او را از عذاب دوزخ حفظ مى‏كند. الْمُتَّقِينَ‏ … وَقاهُمْ‏
    تفسير نور ج‏10 72 نكته‏ها: ….. ص : 72
    ايمان به اينكه خداوند ناظر بر اعمال ما مى‏باشد و همه چيز را مى‏داند، بهترين وسيله براى دورى از گناه و حفظ تقوا است.

    تفسير راهنما ج‏1 487 [سوره البقرة(2): آيه 194] ….. ص : 485
    14- رعايت تقوا در جنگ و حفظ عدالت در مقابله به مثل، موجب جلب حمايت و امدادهاى الهى است.

    تفسير راهنما ج‏2 92 [سوره البقرة(2): آيه 223] ….. ص : 89
    ملاقات او، زمينه‏ساز رعايت تقوا و حفظ حدود الهى است.

    تفسير راهنما ج‏3 208 [سوره آل‏عمران(3): آيه 198] ….. ص : 207
    امكانات مادى با حفظ تقوا، آسيبى به سعادت اخروى نمى‏رساند.

    تفسير راهنما ج‏4 64 [سوره النساء(4): آيه 130] ….. ص : 64
    2- عدم لزوم حفظ كانون خانواده در صورت ناتوانى زن و يا شوهر بر سازش و رعايت تقوا در محيط خانواده‏

    تفسير راهنما ج‏6 302 [سوره الأنفال(8): آيه 1] ….. ص : 301
    11- رعايت تقوا با عمل به احكام خداوند، عاملى نيرومند براى حفظ وحدت جامعه ايمانى و زدودن كدورتها و اختلافات آن‏

    تفسير راهنما ج‏9 300 [سوره النحل(16): آيه 52] ….. ص : 299
    «تقوا» در اصل به معناى حفظ خود از چيزى است كه مايه نگرانى و ترس باشد و به معناى خودِ ترس نيز آمده است.

    تفسير راهنما ج‏10 451 [سوره مريم(19): آيه 18] ….. ص : 450
    7- تقوا، عمده‏ترين عامل در حفظ آدمى از گناه است.

    تفسير راهنما ج‏14 148 [سوره الروم(30): آيه 31] ….. ص : 147
    «تقوا» در لغت، حفظ خود از خطر، و در شريعت، حفظ خود از افتادن در گناه است. طبيعى است كه مصداق حفظ خود از گناه، ترك محرّمات و انجام دادن واجبات است. ذكر اقامه نماز و پرهيز از شرك، مى‏تواند به منزله ذكر خاص بعد از عام و مفيد نكته ياد شده باشد.

    تفسير راهنما ج‏16 27 [سوره الزمر(39): آيه 10] ….. ص : 26
    13- تشويق و ترغيب مؤمنان از سوى خداوند، به هجرت از سرزمين نامساعد براى حفظ ايمان، تقوا و احسان، به سرزمين مناسب ديگر

    تفسير راهنما ج‏17 94 [سوره الزخرف(43): آيه 67] ….. ص : 94
    3- تقوا، عامل حفظ و ثبات دوستى‏ها و مودّت‏ها است.

    پرتوى از قرآن ج‏1 54 امتياز قرآن ….. ص : 51
    اين مطلب درباره حقيقت عدالت از سقراط بزرگ است كه منطبق با حقيقت تقوا مى‏باشد، گويد: اگر بخواهيم حقيقت عدالت (يا تقوا) را در وجود يك فرد تشخيص دهيم نخست بايد تقوا را در اجتماع درك نمائيم، مانند خط ريز كه خواندنش آن گاه آسان مى‏شود كه بصورت درشت‏تر در آيد و با آن تطبيق شود؛ پيكره عمومى اجتماع از سه طبقه تشكيل مى‏شود: 1- دانشمندان و سياستمداران 2- سپاهيان 3- توليد كنندگان و فراهم سازندگان وسايل زندگى. هر يك از اين سه طبقه داراى پيشه و خوى مخصوصى مطابق كار و وظيفه خودند كه بحسب آن اجتماع يا دولت صفت و نامى دارد. نظر بطبقه اول حكيمانه و فاضلانه، از جهت طبقه دوم شجاع و غيور، از جهت طبقه سوم مولد و مقتصد است. وظيفه طبقه نخست تعيين وظائف و حدود و تنظيم قوانين بر طبق خير و صلاح مى‏باشد، طبقه دوم در تحت فرمان طبقه اول وظيفه دفاع و حفظ حدود و اجراء قوانين را دارد، طبقه سوم وظيفه‏اش توليد و مبادله و تأمين اقتصاد مى‏باشد، قرار گرفتن هر طبقه‏اى در حدود خود و بهره‏مند شدن از آزادى و دخالت نكردن در حدود ديگران عدل است و چنين اجتماعى عادلانه مى‏باشد، نگهدارى حدود و اجراء قوانين بوسيله قواى انتظامى و اجرايى تحت فرمان قواى عقلى حكام و دانشمندان، تقواى اجتماعى و سياسى ناميده مى‏شود، اگر تقواى اجتماعى برقرار ماند

    پرتوى از قرآن ج‏1 55 امتياز قرآن ….. ص : 51
    سازمان درونى انسان سه قسمت است: مبدء تعقل و تفكر كه ذهن است. مبدء تمايلات و لذات حيوانى كه شهوت است، مبدء خشم و دفاع كه غيرت است، كار مبدء ذهنى و عقلى درك حقايق علمى و عملى، عاقبت بينى، و صلاح انديشى مى‏باشد، شهوت تغذيه و تمايل جنسى براى حفظ فرد و تأمين نوع است، مبدء غضبى حافظ حقوق است و با فرمان و هدايت عقل بايد از تجاوز بحدود و حقوق جلوگيرى نمايد، و قواى درونى را در حد خود نگهدارد، چنين انسانى داراى وقايه و متقى است، و عقل استعداديش با پرتو هدايتى كه از بيرون رسد بسوى كمال و درك غيب ميگرايد، اگر اين وقايه و نظام نفسانى در اثر تحريكات و سركشى بعضى از قواى درونى از ميان برود و مبدء شهوانى و غضبى عقل و ذهن را بخدمت خود در آورد و بآرزوى رسيدن به شهوات بيرون از حد وا دارد ديگر استعداد پذيرش هدايت از ميان مى‏رود، اكنون كه لغت تقوا و تحقق آن در سازمان اجتماع و فرد بررسى شد ميتوان گفت: معناى جامع تقوا، ضمير بيدار بحق و نگهدار حريم است و اثر آن هم آهنگى قواى نفسانى و ظهور فضائل خلقى مانند عدالت و عفت و شجاعت مى‏باشد. علماء اخلاق چون از اين هم آهنگى و وابستگى غفلت كرده‏اند هر خلق نيكو و نكوهيده‏اى را جدا بررسى نموده و براى آراسته شدن بآن دستورى داده و كمتر نتيجه گرفته‏اند. پس تقوا از واژه‏هاى مخصوص قرآن و آئين است و حقيقت آن همه كمالات معنوى و فضائل خلقى را در بردارد و تنها پرهيز در ظاهر يا تسليم به آئين نيست، در لغت فارسى «پروا» از «پرهيز» بحقيقت آن نزديكتر است، چون نظر قرآن در اينگونه صفات خوى و پيشه است (نه اتصاف زوال پذير) بهتر است متقين را به «پروا پيشگان» ترجمه نمائيم.

    پرتوى از قرآن ج‏2 163 شرح لغات: ….. ص : 155
    همه موارد و همه كسانى شود كه امكان عفو دارند- چه شوهرى كه امكان مالى دارد و يا اقدام بطلاق نموده و يا زنى كه خود طلاق خواسته و ناسازگار است و ميتواند از حق خود بگذرد و يا اوليايى كه حق دخالت و گذشت دارند- تا با اينگونه چشم پوشيها و گذشتها بمقام تقوا رسند و از كينه‏توزى و دشمنى پروا گيرند. و لا تنسووا، متضمن نهى از خصومت و بد انديشى، الفضل بينكم- همان رابطه احسان و تعاون است كه از سرچشمه ايمان و در ميان مؤمنين بايد جريان داشته باشد و هر گونه حقوق و روابط و ناسازگاريها را فراگيرد و از خاطرها ببرد: و از ياد نبريد فضلى را كه در ميان شما مى‏باشد. و خدا را بصير باعمال خود دانيد: إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ. حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتِينَ‏- فعل حافظوا، اشعار بنوعى درگيرى در حفظ متعلق و مقاومت در جهت مخالف آن دارد و تعديه آن به حرف على، تفوق و تسلط را ميرساند و جمع آمدن صلوات توالى را. صلاة، نمودارى از ايمان بمبدء فيض و فضل و احسان و تعالى جويى انسان و رهايى از جواذب و تمايلات پست و انگيزه‏ها و برخوردهاى حيات است. اگر هشيارى دائم و اراده ايمانى برتر براى محافظت صلاة نباشد، كششها و موجبات غفلت، آن نور و جذبه متعالى را خاموش و سست و فراموش ميگرداند. اين از قدرت و جامعيت تربيت قرآن است كه انسان مؤمن را در همان حال كه بسوى زندگى دنيا و قوانين آن رهبرى مينمايد و از عزلت جويى به متن و وسط تصادمات حياتش ميكشاند، شعاع ديدش را وسيع و روشن ميدارد و عقربه اراده و قصدش را در ميان همه جواذب به سمت كمال مطلق و تقرب باو واميدارد.

     


      نامه رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته ای و پاسخ رهبر انقلاب ...

    نامه رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته ای و پاسخ رهبر انقلاب؛

    قدردانی رهبر انقلاب از زحمات فراوان رئیس جمهور و تلاش پیگیر هیئت مذاکره کننده/ متن فراهم آمده باید با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد (۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۲۰:۵۹)
    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ئی، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
    رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید کردند که از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

    متن نامه رئیس جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
    حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی
    با سلام و تحیات وافره
    خداوند عزیز و عزت بخش را شاکرم که توفیق آن را نصیب کرد که پایان موفقیت آمیز و عزتمندانه مذاکرات هسته ای را به حضور ملت سربلند ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام نمایم. این توفیق الهی که حاصل حضور و استقامت تمام عیار ملت بزرگ ایران و هدایت رهبر فرزانه انقلاب بوده است، به برکت حماسه سیاسی مردم و انتخاب رویکرد تعامل سازنده با جهان، و در پی بیست و سه ماه تلاش مداوم در عرصه های اقتصادی و سیاست خارجی، ایران اسلامی را در تثبیت حقوق هسته ای خود به پیروزی رساند و شرایط را برای رفع تحریم ظالمانه و حرکت پرشتاب کشور در مسیر توسعه و پیشرفت و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی فراهم نمود.
    این دستاوردها وقتی حاصل شد که قدرتهای بزرگ متوجه شدند سلاح تحریم نه قادر است سرمایه اجتماعی را از بین ببرد و نه میتواند مانع از پیشرفت های ایران در عرصه هسته ای شود. رمز موفقیت ما در این عرصه، اتحاد و اجماع داخلی و تلاش و حرکت تحت ارشادات رهبر معظم انقلاب بود. این تجربه، بار دیگر اهمیت نقش بی بدیل رهبری به عنوان محور وحدت جامعه را در هدایت کشور در شرایط طوفانی نشان داد. این پیروزی بیش از همه، مرهون فداکاری های مردم شریف ایران، و بویژه شهدای مظلوم صنعت هسته ای است که پس از سال ها استقامت و شکیبایی، ثمره شیرین مجاهدتهای خود را خواهند چشید.
    در حالی که دشمنان کشور در پی آن بودند که با پیش بردن پروژه ایران هراسی، کشور را در عرصه جهانی منزوی و آسیب پذیر کنند، ما نه تنها پروژه ایران هراسی را با شکست مواجه کردیم بلکه طی این فرایند، موقعیت بین المللی کشور چنان ارتقاء پیدا کرد که جامعه جهانی اکنون مشتاقانه در پی آن است تا در زمینه های مختلف وارد گفتگو و همکاری با ایران شود. این توافق به خوبی نشان داد که ما می توانیم در عین حفظ عزت کشور و با رعایت خطوط قرمز نظام، با قدرتهای جهانی وارد گفتگو شویم و با برخورداری از اعتماد به نفس مبتنی بر حقانیت مواضع و توانمندیهای دیپلماتیک، قدرتهای جهانی را به پذیرش مواضع منطقی خود ناگزیر سازیم. این دستاورد بی نظیر در تاریخ روابط بین الملل که همه قطعنامه های تهدیدآمیز شورای امنیت را در نتیجه مذاکره کنار می نهد و زمینه را برای همکاری بین المللی -حتی در حوزه هسته ای- می گشاید، درس بزرگی برای منطقه ما نیز به همراه دارد که راه حل مشکلات سیاسی منطقه نیز نه با تجاوز و کشتار و تروریسم، بلکه با مذاکره و مشارکت واقعی مردم به دست خواهد آمد.
    لازم می دانم با سپاس از هدایتهای هوشمندانه و حمایتهای مستمر و صریح جنابعالی، از گروه مذاکره کننده که با صلابت و کفایت توانستند همه سیاستهای ابلاغی و خط قرمزهای تعیین شده نظام را با تلاش خستگی ناپذیر خود رعایت کنند و سربلندی مردم صبور و فداکار ایران را در سنگرهای مذاکراتی به نمایش بگذارند تشکر نمایم.
    بی شک برای دستیابی به مراحل بعدی این حرکت و اجرای مراحل مختلف این توافق تا رسیدن به همه خواسته های ملت و رفع کامل همه تحریمهای ظالمانه، همچنان نیازمند وحدت و انسجام داخلی و ایستادگی و مقاومت و اقدام هوشمندانه تحت زعامت حضرتعالی می باشیم. تردید ندارم که با هوشیاری ملی و همدلی و همزبانی ملت و دولت، عنایت و نصرت الهی همچون همیشه شامل حال این نظام مقدس خواهد بود و این ملت نجیب و صبور را به اهداف بلند خود خواهد رساند. من الله التوفیق و علیه التکلان.
    و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    حسن روحانی
    23/ تیر/1394

    بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای رئیس جمهور
    با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولا لازم میدانم از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ئی صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانیم که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
    از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
    والسلام علیکم و رحمة الله
    سیّد علی خامنه‌ای
    24/ تیر/1394

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [دوشنبه 1394-04-29] [ 10:22:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت