برای مقابله با ماهواره علیه راحت طلبی خودتان قیام

کنید!


    یکی از آسیب های ماهواره ،برداشته شدن حلاوت ایمان از قلب است.

    یکی از آسیب هایی که ماهواره ،برای مردم دنیا داشته است ،سرگرم کردن آنها به زیبایی های دنیا است که

   شیرینی ایمان را از دل می کند.مواجهه با ماهواره نیاز به یک موج مردمی دارد و با قانون کنترل نیست ؛ البته      قانون یک کار حداقلی انجام داده و وظیفه خودش را انجام می دهد و ممنوعیتی را قرار می دهد تا قبح این کار     نریزد.باید به آشنایان و اقوامی که اهل ماهواره دیدن شده اند ، خطر آن را گوشزد کرد.  خطر آن این است که شیرینی ایمان چشیده نمی شود و حلاوت ایمان از قلب می رود ، بعد از آن چه باید کرد ؟اگر حلاوت ایمان از بین برود با چه چیزی می توان سرگرم شد؟

مزه حلاوت ایمان خیلی بیشتر از حلاوت های دنیا است .امیرالمومنین (علیه السلام) در یکی از کلمات حکمت آمیز خود می فرمایند:زیبایی باطنی خیلی بیشتر لز زیبایی ظاهری است(غررالحکم/393) .

ماهواره ها و فیلم های غربی خیلی تلاش می کنند تا زیبایی ظاهری را منتقل کنند ولی ما زیبایی های بسیار فوق العاده ای در دین خود داریم که روزی جهان را فتح خواهد کرد.غرب امروزه به ته خط رسیده است.زیبایی های ظاهری دیگر نمی تواند غربی ها را سرگرم کند آنها منتظر جرقه ای از طرف ما هستند.


علیه راحت طلبی خودتان قیام کنید، تا گرفتار لذت طلبی نشوید.
اگر امروز ماهواره آمده اند و می خواهند شما را با هوس رانی ها و شهوت پرستی خراب کنند ،شما برای مقابله با آن ،علیه راحت طلبی خودتان قیام کنید.
وقتی دشمن از آن طرف دارد پیش روی می کند و شما را به سمت لذت پرستی سوق می دهد ،شما از این طرف پیش روی کنید ؛یعنی شروع کنید با راحت طلبی خودتان مخالفت کردن ،تا گرفتار لذت طلبی نشوید.چون کسی که علیه راحت طلبی خودش قیام کند ،طبیعتاَ مبارزه با لذت طلبی برایش راحت خواهد بود.


برای مقابله با راحت طلبی باید برنامه داشته باشید.
حالا ما چطوری باید علیه راحت طلبی خودمان قیام کنیم؟ یک وقت فکر نکنید که اگر یک خطر یا مشکلی برای شما پیش آمد و شما مجبور شدید یک مدتی راحتی خود را کنار بگذارید فاین کار شما قیام علیه راحت طلبی محسوب می شود! چون بعد از اینکه آن خطر برطرف شد ،آن ناراحتی موقت را برای خودتان جبران می کنید و چند برابر آن به خودتان راحتی می دهید! این قبیل کارها( که انگیزه اش فرار یا ترس است ) اثر و فایده ای درمقابله با راحت طلبی انسان ندارد ،برای مقابله با راحت طلبی باید برنامه داشته باشید.اینطور نیست که هر تحرک و فعالیتی قیام علیه راحت طلبی محسوب شود،کما اینکه هر نوع تحرک بدنی هم ورزش محسوب نمی شود و آثار و فواید ورزش را ندارد.
حضرت امام (ره) که برای نماز شب بیدار می شدند ،به جای اینکه یک بار بلند شوند و همه رکعات نماز شب را بخوانند چند مرتبه بلند می شدند ،یعنی اول بلند میشدند و دو رکعت از نماز شب را می خواندند و دوباره بلند می شدند و دو رکعت دیگر می خواندند .
چون اصل سختی نماز شب،همان بیدار شدن از خواب است که فرمود ((پهلوهایشان از خوابگاه هایشان دور می شود و خدای خود را می خوانند.)) (سجده/16)

چون کندن از خواب شیرین ،خیلی سخت است .وکسی که این طوری تمرین کند، روحش علیه راحت طلبی قوی و مستحکم می شود.


آیا جوانان از خودشان سوال کرده اند که چراسلطه طلب های بزرگی که بر عالمتسلط دارند و می خواهند جوامع ذلیلی در مقابل خودشان داشته باشند ، اینقدر به جوان ها توصیه می کنند :بروید سراغ لذت بردن؟


چونلذت واقعا نقطه مقابل عزت است ، آدم بخواهد عزت خودش را حفظ بکند ، چه از نظرشخصیتی و درونی و معنوی ، وچه از نظر اجتماعی ، از خیلی از لذت ها باید چشم پوشی کند.

 

از خدا می خواهیم که به حق حضرت زهرا (سلام الله علیها) ریشه های بدی ها را در دل ما بسوزاند وسرگرمی و لذت و راحتی ما را در ذکر و لقاء خودش قرار دهد.


گفتاری از استاد پناهیان

موضوعات: اخبار مدرسه
[دوشنبه 1394-11-19] [ 10:24:00 ق.ظ ]