ماهواره از خانواده ها چه می خواهد؟

الف. شبکه های ماهواره ای و تخریب خانواده ایرانی:

هنگامی که اعضای خانواده در روزهای متوالی سریال های نامناسب ماهواره را که هدف آنها عادی سازی روابط با نامحرم است، مشاهده می کنند مرزهای اخلاقی بین اعضای خانواده کمرنگ می شود، و عفت زنانگی و غیرت مردانگی مفهومی ناآشنا و غریب جلوه می کند. فیلم های ماهواره ای در صدد تثبیت روابط موازی در بیرون از خانواده هستند، به طوری که خیانت به همسر را امری طبیعی جلوه می دهند که به تدریج موجب دلسردی و بی مهری و موجب فروپاشی بنیان خانواده می شود.

ب: اشاعه فحشا و بی بند و باری:

 شبکه های ماهواره ای در قالب سریال ها، میان برنامه ها و آگهی ها، مظاهر ضداخلاقی را تبلیغ می کنند. در سریال های نامناسب شبکه های ماهواره ای سنت های اجتماعی و فرهنگی کشورها مورد تحقیر قرار می گیرند.

ج: ترویج هم خانگی های بدون ازدواج:

برنامه های ماهواره ای با ترویج این الگوی نابهنجار باعث می شوند دختران و پسران جوان خود را ملزم به تشکیل خانواده نبینند و ترجیح دهند که این شکل از الگوی تشکیل خانواده را تجربه کنند.

د. ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی:

عموم سریال ها و فیلم هایی که برای مخاطب ایرانی و مسلمان ماهواره آماده سازی می شود، سعی شده است که در آن برای افراد، حق چشیدن روابط دیگر علاوه بر روابط زناشویی را محفوظ بداند. که مهم ترین آسیب آن، تضعیف و نادیده گرفتن پیوند، حق مسلم زناشویی، القای تجربه چندین باره عشق توسط زن و مرد(حتی بعد از ازدواج) و در نهایت فروپاشی خانواده می باشد.

صفحات: 1 ·

موضوعات: پیامبر اکرم(ص)
[شنبه 1394-01-22] [ 01:04:00 ب.ظ ]