رعایت اخلاق در انتخابات مجلس شورای اسلامی 


نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد.


اهمیت مجلس شورای اسلامی


این مجلس فراهم آمده از ((الله اکبر))های مردم است. اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از ((الله اکبر))های مردم، قدمی بر خلاف اسلام بگذارد، این مجلس، مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیر مسلمین عمل کرده است.
من امیدوارم که مجلس یک مجلس اسلامی ، مجلس عبادت باشد؛ نه مجلسی که (خدای نخواسته) معصیت در آن واقع شود و به دیگران اهانت کنند؛ به کسی بد بگویند. اینها خلاف اسلام است و نباید بشود.
من هیچ تردیدی ندارم و در این معنا هم که مجلس در رأس همه ارگانها واقع است و مجلس ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده است در یک جای محدود و این هم بدون اشکال است.


انتخاب اصلح


انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب مردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها، کفی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد که اگر اصلح را انتخاب کردید ، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان. امیدوارم که تا آخر هم اینطور باشد و هر دوره انتخابات بهتر انجام شود و این مسأله ، مسأله شخصی نیست بلکه برای اسلام و از امور مهمه است.


برگرفته از صحیفه امام(ره)،ج21،ج14،ج17

موضوعات: اخبار مدرسه
[چهارشنبه 1394-12-05] [ 11:45:00 ق.ظ ]