?«جنگ ترکیبی» علیه ایران?

?جنگ ترکیبی، جنگ در همه عرصه‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها است. این جنگ، ترکیبی از هشت جنگِ هم افزا است که هدف آنها مهار، تغییر رفتار و یا تغییر ساختار کشور آماج است.

♦️فرآیند جنگ ترکیبی علیه ایران
1⃣جنگ دیپلماتیک با ایجاد اجماع و انزوا
2⃣جنگ اقتصادی از طریق اعمال تحریم
3⃣جنگ شناختی (نرم) برای تغییر نگرش
4⃣جنگ اطلاعاتی با ایجاد شبکه همکار
5⃣جنگ سیاسی برای دوگانگی و آشوب
6⃣جنگ سایبری و اختلال در سیستم‌ها
7⃣جنگ نامنظم برای بی‌ثبات سازی
8⃣معتبر سازی جنگ با تهدید نظامی

?ایران از از اوایل دهه 80 آماج جنگ ترکیبی آمریکا و متحدانش قرار گرفته است. ایجاد اجماع علیه ایران به بهانه پرونده هسته‌ای و اعمال تحریم‌های شورای امنیت، آغاز فرآیند جنگ ترکیبی است که با اقدامات جریان شبکه همکار داخلی (جریان نفوذ) به جنگ اطلاعاتی و سیاسی در فتنه 88 تسری یافت. جنگ ترکیبی با جنگ نیابتی علیه محور مقاومت، وارد فاز جدیدی شد که می‌بایست تهدید را علیه ایران معتبر کرده و تغییر محاسبات را برای تغییر رفتار ایران فراهم نماید. جنگ ترکیبی علیه ایران با سناریوهای جدید، همچنان در دستور کار نظام سلطه قرار دارد.
?جنگ در «منطقه ممنوعه» ایران?

?جنگ اطلاعاتی، به عنوان یکی از شقوق جنگ ترکیبی، جنگ در «منطقه ممنوعه» کشور آماج است که از طریق شبکه همکار داخلی (جریان نفوذ) در مراکز تصمیم ساز و تصمیم‌گیر اجرایی می‌گردد. بخش دیگری از جنگ اطلاعاتی، جمع آوری اطلاعات استراتژیک از توانمندی‌ها، پیشرفت‌ها، وضعیت و معادلات کشور هدف است. مستند «منطقه ممنوعه» مقابله #مجاهدان_گمنام با جنگ اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را به تصویر می‌کشد. این مستند، شرح اقدامات کاووس سید امامی، جاسوس دوتابعیتی و از اعضای شبکه مخفی یهود در ایران است.

موضوعات: اخبار مدرسه
[دوشنبه 1396-12-07] [ 11:13:00 ب.ظ ]