این فضا متعلق به جنس  تو نیست پس وارد نشو
فضای «من» هر جنسیتی مخصوص خود آن جنس است که با حضور جنس دیگر به هیچ وجه قابل پر شدن نیست. مثلاً حرف های ظریف و ریز،مختص فضاهای مطلقاً زنانه و تفریحات مردانه منحصراً در یک فضای مردانه می گنجد. اگر نسبت به این فضاهای شخصی احساس خطر نمی کنید،بهتر است به سمت آن فضایی که متعلق به جنس شما نیست،قدم نگذارید و اجازه دهیدپویایی این سه فضا(من،تو،ما)در حالت تعادل باقی بماند.
همسران مالک هم نیستند
ازدواج برای تکامل است نه عوض شدن و تبدیل شدن به شخصی که همسرمان می خواهد!اگر قرار باشد حریم خصوصی افراد از بین رود و یا با یکدیگر تداخل پیدا کند، پس از مدتی افراد خود را فراموش کرده و احساس خوشبختی نخواهند کرد.همسران نه مالک، بلکه شریک زندگی و پر پرواز همدیگرند. آنان باید شخصیت یکدیگر را بشناسند، بپذیرند و باور کنند.
تنها بخشی از زندگی همسرتان هستید
برخی از زوجین به اشتباه تصور می کنند باید در همه جای زندگی همسرشان حضور داشته باشند و این حضور مطلق را حق مسلم خود می دانند! لطفاً به معنای شریک زندگی رجوع کنید.شما و همسرتان فقط بخشی از زندگی شخصی تان را به اشتراک گذاشته اید! در این بخش مشترک، همه چیز باید شفاف و واضح باشد و این حق مسلم شماست.        
اندکی رازآلودی لازم است
اگر تمامی فضاهای شخصی همسرتان را فتح کنید، بی گمان او هم به میزان فتح شما، پیش خواهد آمد. این پیشروی های به ظاهر موفق، پس از گذشت اندک زمانی، دنیای همسران را برای یکدیگر یکنواخت می کند و جایی برای کشف باقی نمی گذارد.
دور باشید و دوست
یکی کردن فضای شخصی و مجاورت و مؤانست بسیار، باعث می شود زن و شوهر به بودن کنار هم عادت کنند و آن گونه که شایسته است همدیگر را نبینند و نشنوند و این اتفاق، حاصل درهم تنیده شدن حریم های شخصی همسران است.

موضوعات: فرهنگی
[یکشنبه 1393-02-21] [ 03:03:00 ب.ظ ]