این خوشبختی چگونه می تواند ادامه داشته باشد؟  اصولاً زن و شوهر ها در زندگی زناشویی برای رسیدن به آرامش و داشتن یک رابطه صمیمانه و عاشقانه ، نیازمند دانستن برخی موضوعات و آگاهی از اسرار و راز های درونی یکدیگرند. راز هایی که شاید خیلی کم به آن ها توجه شده باشد و زیاد مهم جلوه گر نباشد! درحالی که همین رازها و بینش داشتن نسبت به آن ها می تواند همسران را به سر منزل مقصود که همانا یک زندگی زناشویی ایده آل و آرمانی است ، نزدیک کند.حال شما را با این رازها آشنا می کنیم.

رازهایی مفید برای خوشبختی زن و شوهرها

1- راز اول: خوش بین و مفید باشید!زوج های موفق، زوج هایی امیدوار و خوش بین هستند. افراد خوش بین ، سالم تر و شاد تر از افراد بدبین بوده و طول عمرشان نیز بیشتر است.آن ها دارای خلاقیت بوده و مشکلات را بهتر حل می کنند و نسبت به هم صمیمی تر و کمک حال یکدیگر هستند. پس یادتان باشد سعی کنید همواره خودتان را زوجی خوشبخت ، خوش بین و مثبت اندیش بدانید.

2- راز دوم:صمیمیت تان را بیشتر کنید!   به روزهای اول آشنایی با همسرتان فکر کنید که با هم بیرون می رفتید، به مرور زمان ب یکدیگر خیلی بیشتر از قبل علاقه پیدا کردید و صمیمیت تان بیشتر و بیشتر شد! صمیمیت و دوست داشتن و تفاهم ارتباط عمیقی است که با دیگری برقرار می کنیم و مخصوصاً احساس خود را برای یکدیگر بروز داده و تلاش می کنیم تا با تفاهمی متقابل با یکدیگر زندگی کنیم. پس یادتان باشد که با عشق و راه های درست رسیدن به صمیمیت می توانید به آرامش دست یابید.                                                                                    3- راز سوم:بیشتر با یکدیگر صحبت کنید!  اساساً زوج های خوشبخت خیلی با هم صحبت می کنند. آن ها ، اغلب چیزی برای گفتن دارند. زمانی که بحث نیز شکل می گیرد ، آن ها می توانند به راحتی از شدت آن بکاهند! می توانند خیلی زود، آرام و آسوده گردند.ابزار زوج ها برای برقراری ارتباط صمیمانۀ زناشویی ، صحبت کردن است.زمانی که همسران کم حرف هستند ، پس از مدتی مسائل و مشکلات زیادی بینشان ایجاد می شود. پس یادتان باشد که حتی زوج های خوشبخت نیز ، گاه گاهی دچار بحث و گفت وگو می شوند ، اما سعی می کنند اشتباهات شان را جبران کنند.

4- راز چهارم:روی نظر و ایدۀ خود پافشاری نکنید!   پافشاری روی نظر و ایدۀ خود، جزء قوانین نانوشته است. معمولاً چنین قوانینی توسط شریک زندگی که با او بد رفتاری می شود به وجود می آید. بنابراین تلاش کنید تا از دست این قانون نانوشته رهایی یابید. یادتان باشد پافشاری روی نظر و ایدل خود ، شیرینی ازدواج و رابطه زناشویی را از بین خواهد برد.

- راز پنجم:تعهدتان را تقویت کنید!   آیا از تعهدی که همسرتان نسبت به شما دارد، احساس آرامش و امنیت می کنید؟! آیا از عصبانی شدن و یا بی تفاوتی همسرتان رنج می برید؟! زوج های شاد بر این باورند که ازدواج ، امری مقدس است و می توان به همسر خود متکی بود. آن ها تعهد را به عنوان زنجیری در نظر نمی گیرند که مردم را به هم پیوند می زند، بلکه آن را ایستادگی و پایداری در روزهای سخت و دشوار زندگی ، البته با علاقه و اشتیاق می دانند.

6- راز ششم:رابطه ای هدف دار داشته باشید!اگر شما بر این باورید که ازدواج امری مقدس است، بدون تردید باید به برخی از مسائل خوب بیندیشید. از جمله این که:خداوند، هدفی از ازدواج تان داشته است و آن هدف شامل: رشد معنوی ، اخلاقی ، فکری است و مشکلاتی که پشت سر می گذارید ، موقعیت هایی را برای رشد معنوی تان ایجاد می کنند. پس یادتان باشد اگر فکر می کنید ازدواج مقدس است، پس این را هم بدانید که تغییرات زیادی در رفتار و زندگی مشترک تان باید بوجود آورید.

موضوعات: آموزشی
[شنبه 1392-09-30] [ 12:19:00 ب.ظ ]