موز:موز سرشار از منیزیم و پتاسیم است که این ترکیبات شادی آور و شل کننده عضلات هستند ، آمینواسید تریپتوفان موجود در موز در مغز به ماده ای تبدیل می شود که در نتیجۀ آن سروتونین و ملاتونین بیشتری ترشح شده و انرژی زیادی در بدن تولید می شود.

ماهی:ماهی منبعی از چربی های امگا3 و ویتامین های گروه ب است. این گروه ویتامین ها با استرس مقابله می کنند و کمبود ان ها در بدن موجب بروز حالات افسردگی می شود. شکلات:دانه کاکائو حاوی ماده ای شادی آور است و استرس را کم کرده ، همچنین تأثیرات منفی ناشی از استرس را در بدن متعادل می کند. اگر نگران چاقی و اضافه وزن هستید و دوست دارید از مزایای شکلات بهره مند باشید می توانید از شکلات تلخ استفاده کنید.

لبنیات:بیشتر مواد لبنی «تیروسین » دارند ،«تیروسین» میزان سروتونین را در مغز افزایش می دهد که در نتیجه استرس کاهش می یابد و فرد آرامش بیشتری را تجربه می کند و می تواند خواب عمیق و آرامی داشته باشد.

کلم بروکلی:کلم بروکلی بسیار مفید است و زمانی که به همراه پاستا یا برنج مصرف شود تأثیرات ان به خصوص در زمینۀ ایجاد احساس شادابی چند برابر می شود.کلم بروکلی منبعی غنی از ویتامین های گروه ب است و برای کاهش استرس ، ترس ، اضطراب و نگرانی های بی دلیل و حتی بهبود حالات افسردگی توصیه می شود. کلم بروکلی فیبر دارد به همین دلیل مصرف آن یبوست و سندروم رودۀ تحریک پذیر را درمان می کند. سندروم رودۀ تحریک پذیر در اثر استرس های دائمی و بلند مدت ایجاد می شود و فرد را بسیار آزار می دهد اما مصرف کلم بروکلی می تواند تا حد زیادی این مشکل را بهبود بخشد. بادام:بادام منبعی از ویتامین های (ای) ، (ب) ، (روی)و (منیزیم) است ، این ویتامین ها بر روی خلق و خوی افراد بسیار تأثیر دارد و استرس را آرام می کنند. از جمله دیگر مزایای مصرف بادام می توان از بین بردن برخی از اثرات منفی ناشی از استرس در بدن را نام برد.

موضوعات: سلامت
[شنبه 1392-09-30] [ 12:22:00 ب.ظ ]